Avatar billede lindenkron Praktikant
07. april 2008 - 17:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computer Screen Freeze Crash. Skærmkort problem?

Min computer har i nogen tid crashet på forunderligvis. Det har dog ikke været så ofte at jeg har villet gøre noget ved det, men det virker til at ske oftere nu.

Der har været støvet ud i computeren for ikke så længe siden, og fejlen ser oftes ud til at ske når jeg er inde og spille spil.

Windows XP.
AMD Athlon(tm) 64 Processor.
3700+
2.21 GHz, 1,99 GB Ram.
NVIDIA GeForce 7600 GT.

Jeg kører med dual skærme, og det har virket i nogen tid, skal dog ikke kunne sige om fejlen er kommet før eller efter at dette er blevet sat til, da det er nogen tid siden at fejlen først viste sig.

Beskrivelse:
Det der sker når min computer crasher er at skærmbilledet fryser, og der kommer en masse lodrette hvide streger, omringet af hvide prikker.

Resultat: Klik på genstart knap.
Men det er bare rimeligt irreterende når man er midt i noget.

Jeg har prøvet at tegne hvad det er jeg ser på min skærm, ved ikke om det hjælper noget og det er nok heller ikke helt det samme men det burde give en ide.
Http://lindenkron.dk/fejl_billede.jpg
Billedet er lavet i Photoshop for at vise hvordan det nogenlunde ser ud.

Mange tak for hvilken hjælp som jeg kan få til at løse dette. Desværre kan jeg jo ikke teste om noget af det virker lige foreløbigt da fejlen kommer på fuldstændigt tilfældige tidspunkter. Vil dog vende tilbage hvis jeg har fået et tip som har afhjulpet problemet.
Avatar billede enriko Nybegynder
07. april 2008 - 21:42 #1
har du tjekket om dine RAM sidder som det skal?
Avatar billede lindenkron Praktikant
07. april 2008 - 21:47 #2
Så vidt jeg ved ville min computer ikke kunne køre hvis mine 2 ram klodser ikke var monteret korrekt?
Har ikke tjekket efter, men syntes aldrig at have haft problemer med mine ram før. Men vil da prøve at støve dem af individuelt og sætte dem i igen.
Ellers nogle der har nogle andre ideer?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. april 2008 - 21:53 #3
Prøv at hente og installere den nyeste driver til dit grafikkort.
http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html
Avatar billede lindenkron Praktikant
15. april 2008 - 16:32 #4
http://lindenkron.dk/P4090285.JPG
http://lindenkron.dk/P4090284.JPG

Billeder taget med digitalt kamera af crashet. Håber det hjælper med at besvare mit problem. På forhånd tak.
Avatar billede enriko Nybegynder
15. april 2008 - 23:23 #5
har du prøvet Victor-1 forslag om installer driver til grafikkortet? det kan det meget nemt være
Avatar billede lindenkron Praktikant
16. april 2008 - 18:16 #6
Har installeret de nyeste drivere i går, og den er lige crashet nu igen. Samme skærm billede, virkeligt frustrerende når man er midt i noget. Andre foreslag?
Avatar billede enriko Nybegynder
16. april 2008 - 20:51 #7
Så tror jeg din grafik kort har taget skade af noget. Har du mulighed for sætte et andet grafik kort i som du kan låne? så er jeg ret sikker på fejlen er væk
Avatar billede lindenkron Praktikant
17. april 2008 - 14:29 #8
Har ikke andet grafikkort der er i nærheden af mit eget. Derfor er det ikke muligt, men måske er der nogen der kender nogle der har oplevet noget lignende?

Mange tak for de mange response.
Avatar billede lindenkron Praktikant
23. maj 2012 - 21:16 #9
Aldrig løst.

Har skiftet computer siden da, hiver pointsne ind igen.