Avatar billede mons73 Nybegynder
03. april 2008 - 23:22 Der er 1 kommentar

Skærmbillede vælter - mulig ramfejl?

Hej
Har et lille problem med min computer. Kører med en AMD Duron 1.3 Mhz, med 524 MB SD-ram fordelt på to blokke.
Computeren fungerer sådan set fint nok, men hvis den har været tændt længe, et døgn eller noget i den retning, så "vælter" skærmbilledet.. der bliver byttet rundt på top og bund, den blinker hurtigt imellem forskellige billeder, systemlinien forsvinder osv.. nogen gange kan jeg lukke et program eller et explorer vindue, så den ikke bruger helt så mange ressourcer, og så bliver den normal igen.. men kan ikke rigtig foretage mig noget uden at den gør det igen. hvis jeg så genstarter, så er den helt normal igen, og der er ingen problemer. Men det kan være temmelig frustrerende hvis man lige er midt i noget..
Er det en ramfejl? Eller kan der være andre årsager?
Avatar billede nva Praktikant
04. april 2008 - 07:58 #1
Du kan prøve denne når problemet opstår http://www.freebyte.gr/instantmemorycleaner.zip