Avatar billede olidrengen Nybegynder
03. april 2008 - 12:23 Der er 7 kommentarer

Billion Bipac 5200g r3 firmware

Jeg har problemer med mit billion 5200g R3.
Jeg har Perspektiv bredbånd og selvom de siger at dette er det eneste modem/accespoint der har support på, så aner de ikke en skid om det.

1. For det første hopper det trådløse hele tiden af og på igen, så der ca hvert minut er afbrydelse på et par sekunder. -ikke alvorligt, men bare meget irriterende.

Jeg har prøvet at sætte det op med anden kanal, anden type kryptering osv, men det hjælper ikke.

2. Jeg kan ikke sætte min printer op til netværk.

Har prøvet at følge vejledningen fra printerfabrikanten, men tror det har noget at gøre med at denne model af 5200g er med en ip telefoni udgang og internet tv udgang og vidst, og firmwaren til lige netop denne model er uden routerdelen...)

Er der nogen af jer der har fået firmware til 5200g? altså så den bliver lavet om til en router med fire porte osv?
Hvis der er nogen af jer der har, hvordan fungerer det så? og er det "annex A" eller "annex B"?

Har set man kan downloade firmware til 5200g her, men er usikker på om det er den rigtige, og lidt bange for at gøre noget forkert. -især når jeg ikke har firmware'n til 5200g r3, hvis nu det skulle gå galt...
http://www.billion.com/support/download/...uter.html#fd203

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt, da jeg er ved at være rigtig godt træt af det...

Hilsen Oliver
Avatar billede olidrengen Nybegynder
06. april 2008 - 12:24 #1
Jeg har fundet ud af at det skal være annex a, men er der virkelig ingen de kan hjælpe mig med noget af det andet?
Avatar billede pedling Nybegynder
15. april 2008 - 16:02 #2
Hej Oliver.

Jeg har 20/2 mbit hos PB, jeg købte Billion Bipac 5200G, hvor jeg havde problemer med hastigheden (8/1), jeg prøvede nyeste firmware fra billion, men det hjalp ikke! Og der var heller ikke meget hjælp hos Tågehornene hos PB, jeg fik besked på at købe et nyt modem "den lille model uden wireless" hos ComputerCity!

Jeg kontaktede CM-Nordic, som er ansvarlig for Billion i Skandinavien, de mailede mig en Firmware, der virkede!

Desværre er der forskel på 5200G og 5200G R3, dit modem bruger en anden forbindelsesteknologi (Bridging), hvor det er PB's server som tildeler IP-adresser til dine PCer. DVS. du får ikke LAN iper af Modemet/Routeren, og det er sikkert derfor at din printer ikke virker over netværk.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at Annex A er hvis man har en Analog Telefon linie og B hvis det er en Digital (ISDN) linie!
Avatar billede olidrengen Nybegynder
15. april 2008 - 21:47 #3
Hej pedling.

Godt at høre fra nogen;)

Jeg har også fået tilsendt en ny firmware som ser ud til at virke lidt bedre. Der er ihvertfald knap så mange udfald som før...
Hvad hedder den firmware du har fået tilsendt?

Købte du det lille modem?

Ved du hvordan det kan være at man skal lave sin ip manuel og sætte den til 192.168.1.254 før man kan komme ind på routeren? -det irriterer mig rigtig meget, for den eneste måde det tråløse virker på, er ved at lave mac-adresse godkendelse. -det er lidt besværligt når der kommer folk på besøg med deres computere. -ikke så slemt for mig, mere for min kæreste, da hun ikke er den store edbfreak...

Ahaa, så er det derfor at man nogle gange kan se fremmede mennesker i ens itunes delefunktion og over ens netværk...
-det var da irriterende hvis det ikke kan lade sig gøre med en netværksprinter, men må jo lige bruge lidt telefonregning på at få fat i dem derinde... -selvom jeg ikke tror der er det store held ved det...
Avatar billede pedling Nybegynder
16. april 2008 - 21:48 #4
Nej, jeg købte ikke det lille modem, da jeg har stadig har DLINK dsl-320T, som PB anbefalede dengang!
Jeg har ikke haft nogen problemer med den trådløse del, hvor jeg har en Bærbar, stationær og en HTC S710 mobil på!
Men har du opdateret dit netkort i PCeren?

IP opsætning: google: manuel IP opsætning (OS) f.eks. Vista eller "Windows XP"!
Avatar billede olidrengen Nybegynder
17. april 2008 - 10:30 #5
Ok.

Ja, alt er opdateret til det nyeste og tjekket mange gange. -det er både min mac og min kærestes pc der bliver smidt af jævnilgt.

Det har ikke noget med ip'erne på min computer at gøre, for i PB's vejledning til at komme ind i modemet står der man skal gøre sådan.

Hvor meget upload kan du trække??

Jeg har fået min netværksprinter til at fungere, men kun på den ene computer.
Begge computere får gateways, men de er forskellige. -dette synes (efter min overbevisning) meget underligt da de burde få den samme gateway. -eller hvad? -er det mig der har misforstået noget?
Avatar billede pedling Nybegynder
18. april 2008 - 18:00 #6
Efter jeg har opdateret til Vista SP1 er jeg kommet op på 1.8mbit, før 1.7!

Som jeg fik forklaret af CM nordic, så er der ingen Router i 5200g R3, det er PB servere der sætter dit udstyr op!

Umiddelbart lyder det som om at dit R3 er Defekt,´jeg har googlet lidt, der er ikke mange som har problemer med Billions trådløse del!

Har du haft en anden WiFi router før R3? var der nogle problemer?

Har du andet modem? hvis du sender dit R3 til Rep?
Avatar billede pedling Nybegynder
18. april 2008 - 18:21 #7
PS. Jeg har haft og afprøvet 2 andre modemer/WiFi på PB!

En Dlink DSL-G624T, som virker perfect, ind til den gik DØD!
Derefter købte jeg en Zyxel P2602-D1A, som brugte 3-5 minutter på at forbinde til PB, og forbandt kun med 8/1mbit.
Efter blev det Billion til overpris i ComputerCity!!!!

Men jeg ærger mig over at, jeg ikke købte den samme Dlink, som kun koster 450-500 kr idag!

Eller fik presset PB til konvertere min linje til Annex M standard, som Zyxel skulle kunne understøttet, så kunne det være at, jeg havde haft Adsl2+, Wifi, Router og Voip i 1!

Og træt af at man skal i ComputerCity for at købe udstyr til overpriser for at bruge PB, når det ikke behøves!
F.eks. deres VOIP, skal man købe en Linksys Voip adapter, men jeg ved ikke om det var en fejl, da jeg rodede med Zyxel'en, sendte forskellinge opsætning på mail og hermed dukkede der en VOIP opæstning, men på det tidspunkt brugt jeg ikke PB's Voip, men for 2 måneders tid siden, prøvede jeg at taste opsætningen ind på min Dlink Voip adapter.

Kunne ikke få det til at virke, ringe til PB, hvor svaret var Linksys ComputerCity!!!
Googlede lidt og fik det til at virke!!!

De er nogle tågehorn der sidder i kundeservice..