Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 15:36 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Få adgang til doc. and settings, fra en anden XP instal.

Mine drev er alle primære, på nær det logiske drev hvor den gamle instal er.
Min ny instal er aktiveret gennem telefon.
Og jeg har prøvet en repair af den gamle, men den stopper ved WinSxS
manifest.
Hvordan får jeg adgang til mine billeder og vitale dokumenter?
Avatar billede venturer Nybegynder
31. marts 2008 - 15:38 #1
Hvis bare du kan få den disk hvor den gamle Windows ligger på til at sidde i din maskine med den nye Windows, så bør du kunne tilgå filerne via stifinderen.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2008 - 15:40 #2
Det kan dog være nødvendig at overtage ejerskabet: http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 15:52 #3
Jeg har 3 hardiske, det nye windows er på samme hd, bare en anden partion.
Den ser også mapperne, men den vil formatere doc. and settings.
Programmer og Windows mappen kan sagtens åbnes.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 16:01 #4
"men den vil formatere doc. and settings" Ligger de da på deres egen partition??
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 19:45 #5
Den nyinstal ligger på en primær partion (wd 250gb)
Den gamle ligger på logisk drev partion  (wd 250gb) der er 3partioner på 250gb 1.logisk drev 200gb
2. 22gb primær
3 28gb  primær  med XP ny instal.

Så har jeg en hd med Ubuntu og en hd til lager (billeder)
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 20:10 #6
Vejmand.
Jeg har været inde og tjekke, og jeg prøvet at køre arv rettigheder.
Men resultatet er det samme, når jeg vil åbne doc. and settings fra det gamle Xp.
Der kommer en popup om at den ikke er formateret, og jeg vil ikke formatere.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 20:17 #7
Jeg syntes det lyder utroligt rodet og forvirrende det du der skriver - når du skriver "Dokuments and Settings" mener du så hele din gamle installation ??
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 21:23 #8
Jeg har adgang til alle mapper på disk F. (den gamle XP installation)på nær dokument and sttings (som vil have mig til at formatere) og system volume information ( adgang nægtet)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 21:27 #9
Hvad sker der hvis du tilgår materialet via Ubuntu??
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 21:33 #10
Jeg kan heller ikke åbne document and settings med Ubunto
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 21:34 #11
Kan du åbne de øvrige filer på samme partition med Ubuntu??
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 21:47 #12
Ja.
Her i ny xp når jeg peger musen hen over mappen, vises den som tom.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 21:50 #13
Det lyder helt forkert at man kan miste filtabellen delvis, men symptomerne lyder som om det er årsagen Prøv at køre TESTDISK http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 22:11 #14
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 22:23 #15
Avatar billede thorkilry Nybegynder
31. marts 2008 - 22:50 #16
Avatar billede thorkilry Nybegynder
01. april 2008 - 02:22 #17
Jeg har kørt photorec og heldigvis fundet billeder. tak.
Jeg havde ellers fået skrevet et langt indlednings spørgsmål, men det forsvandt under oprettelse, så det kommer  C/P senere.
Avatar billede smitten1 Nybegynder
01. april 2008 - 02:46 #18
har den ny xp fået en service pack?
Avatar billede thorkilry Nybegynder
01. april 2008 - 03:12 #19
I Julen opgraderede jeg min Pc (bundkort, cpu og en harddisk mere),jeg installerede XP på den nye hurtigere hd
og det medførte en ny registring af Xp over telefon.
Forleden gik det galt, da Mamutu (et sikkerheds prog.) skulle genstartes efter en opdatering.
Jeg kunne ikke logge på XP manglede com**** et elller andet.

Jeg prøvede med nogle taste tryk og endlig kom jeg ind, jeg havde fået to nye kontoer ud over min egen,
så jeg blev lidt paranoid over mulige hackere.

Det var jeg skulle have flyttet mine filer, men lidt panikken, installerede jeg Xp på en ny partion og aktiveret hos M$,
med henblik på at hente bank, billeder, bookmarks webkode, mm. senere, men det kunne jeg ikke.

Her efter gik det rigtig galt, med forsøg på repair, manglende hal, og Windows installation afsluttet pga. manifest.

Denne her G er tredie Xp installation med telefon aktivering siden Fredag, det ender nok med, at man elsker microsoft.
Avatar billede thorkilry Nybegynder
01. april 2008 - 03:15 #20
Ja den har 2 sp.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 08:10 #21
Vedr. dit image 31/03-2008 22:50:05 - når du har det image på skærmen og "Quit" er markeret får du så ikke mulighed for at "Write" hvis du klikker Enter ??
Avatar billede thorkilry Nybegynder
01. april 2008 - 11:13 #22
Jo, men Windows mappen på den gamle Xp er ikke den gamle oprindelige.
Jeg har prøvet at ligge en ny installation oven i den gamle windows mappe.
Det er her det går galt med deres manifest.
Det må være de telefon aktiveringer der blokerer.
Jeg har også prøvet med en ny X/windos mappe på den gamle installation, samme resultat.
Jeg tror mange problemer kunne have været undgået, hvis jeg havde installeret Xp på den oprindelige wd80gb hd.
Kan det svare sig at gå vider når Windows mappen ikke er intakt.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 11:20 #23
Du skal forsætte med "Search" indtil du ser den korrekte tabel og derefter "Write"
Avatar billede thorkilry Nybegynder
02. april 2008 - 21:09 #24
" c/p    Jeg har herefter placeret en imagefil (map) på alle 3 partitioner på figur 2 kan du se hvorledes det ser fra Stifinder"

Hvordan laver man en imagefil (map) i diskhåndteringen?

Eller er det noget man gør i testdisk_win.
Jeg kører xp home.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 21:33 #25
Nu er jeg slet ikke med, det med imagefilen er jo blot for at anskueliggøre processen
Avatar billede thorkilry Nybegynder
02. april 2008 - 21:54 #26
Jeg er heller ikke med , jeg er kommet her til... og har flyttet  doc. og sett. og mappen windows, men hvor til ved jeg ikke.
http://farm4.static.flickr.com/3193/2383655640_24110f2131_o.jpg
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 22:09 #27
Du har vel ikke tilfældigvis adgang tilSkype
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 22:12 #28
Hvis du har Skype så kontakt mig, mit kaldenavn er "susebruger"
Avatar billede thorkilry Nybegynder
02. april 2008 - 22:24 #29
Nej jeg har kørt en search og write så jeg prøver at genstarte.... så der går nok lidt tid....
Avatar billede thorkilry Nybegynder
04. april 2008 - 15:36 #30
Fik ødelagt boot tabeller omsider, har formateret.
Helge send lige et svar.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2008 - 16:57 #31
??
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2008 - 17:49 #32
Hallo kammerat, vi skriver ikke længere 1. april