Avatar billede hejlskov Nybegynder
30. marts 2008 - 12:24 Der er 3 kommentarer

hjælp til drop down

Er der nogen, som kan hjælpe med følgende?:

Udgangspunkt - jeg har følgende input:

Salary TOTAL
    IT Operations
    HR Operations
    Finance Operations
    Facility
    Support
    Purchase

Jeg vil lave en "drop down liste" hvor linie 1 altid skal være synlig (salary TOTAL). Derudover skal det være muligt vha. drop down, at kunne se alle eller én af de andre seks linier.

Dvs. udgangspunktet er at "Salary TOTAL" altid er synlig, mens de underliggende seks linier skal være skjulte! Hvis jeg vælger at se f.eks. "IT", skal jeg således kunne se Salary TOTAL linien og "IT" linien - mens de andre forbliver skjult!

Hvordan gør jeg det?

Vh Carina
Avatar billede gate62 Nybegynder
01. april 2008 - 19:08 #1
jeg er specialist i excel, men kan du ikke indsætte et autofilter.
Skriv dine data ind i kollonne A. markeralle de celler du har tastet data ind i i kolonne A, klik på data i menulinien og gå ned i filter og slå autofilter til. nu skulle der komme en dropdown menu i  celle A1. jeg ved ikke om det er noget i den stil du mangler.
Avatar billede gate62 Nybegynder
02. april 2008 - 20:04 #2
der skulle stå jeg er IKKE specialist i excel
Avatar billede hejlskov Nybegynder
02. april 2008 - 20:19 #3
ja, jeg regnede med, at du lige havde glemt et ord;)