Avatar billede foxskywalker Nybegynder
29. marts 2008 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Måske MBR på Thinkpad X40

Hejsa Alle X-Perter

Jeg har en IBM Thinkpad X40 som jeg fik billigt fordi USB portene er brændt af.

Jeg har rodet lidt med at installer Linux på den ved at bruge Partition Magic til at dele disken op og derefter VMWare til at installere på den nye partition. Desværre resulterede dette i at min MBR blev smadret godt og grundigt. Jeg fiksede den med en XP skive ved at sætte HD'en i en anden maskine.

Nu har jeg så slettet min Linux Partition og lagt den sammen med min XP partition og da det også gik galt..... (Lad være med at benytte Partition Magic) var jeg nødt til at fjerne partitionerne helt, oprette en ny samt formatere.

Så kommer det sjove, den har en Access IBM knap så man kan boote fra Recovery Partitionen som ligger på disken. Desværre får jeg ikke adgang til den mere. Nu får jeg kun mulighed for at vælge hvor den skal boote fra.

Jeg kunne så sætte en TFTP server samt DHCP op på min stationær for at installere en vej fra men føler det er noget kun en omvej. Derudover får jeg ikke mulighed for at benytte den Windows der følger med min X40 da det jo selvfølgelig er en OEM version

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
29. marts 2008 - 14:22 #1
Nevermind fandt en løsning her på:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-54483.html

Desværre er min disk gået i stykker så nu kan det være ligemeget.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 14:26 #2
Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso (brændes som bootimages se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html
Boot op på cdèn og kør "gparted" www.helgec.dk/gparted.html -> højreklik på din recovery partition -> "manage flags" og sæt flueben i "boot" genstart og nu bør computeren boote op fra recovery partitionen
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 14:28 #3
"Desværre er min disk gået i stykker så nu kan det være ligemeget" Hvorfor opretter du så spørgsmålet???
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
29. marts 2008 - 14:59 #4
Den gik jo så i stykker mellem jeg oprettede spørgsmålet og til jeg jeg selv svarede.

Som jeg skrev har jeg ingen USB drev, så var nødt til at flytte den mellem en stationær og laptoppen, det kunne den åbenbart ikke holde til. Så nu bliver det lidt dyrt at få den fikset da det kræver en ny disk og 1.8" diske er ikke lige det billigste.