Avatar billede arx Nybegynder
27. marts 2008 - 21:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problem med nyt bundkort, kan ikke starte op

Hejsa. Har købt et nyt bundkort( Asus p5k ) som jeg har nogle problemer med.

Efter jeg har sat det i kan jeg ikke starte computeren op. Intet starter, hverken psu eller HDD; Helt død. Jeg har testet PSUen og den virker. Jeg har taget alt ud så det kun var CPU,Ram og GFX som sad i, stadig det samme. Har også haft det taget ud af kabinettet for at se om det var derfor.

Er det ikke bare bundkortet som er i stykker? Synes bare det er lamt når det er helt nyt? Men har læst lidt på nettet og der skulle efter sigende være mange som har problemer med dette bundkort.
27. marts 2008 - 21:29 #1
... man skal jo spørge:
Alle stik i de rigtige steder ?
Hvordan 'tænder' du for systemet ?
27. marts 2008 - 21:30 #2
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede arx Nybegynder
27. marts 2008 - 21:35 #3
Yeah alle stik sidder som de skal. Først brugte jeg fronten på kabinettet efter jeg havde sat stikkene i bundkortet dertil. Men bagefter prøvede jeg bare at starte den med en skruetrækker på de 2 pins. Intet virkede :(

Mange tak.
27. marts 2008 - 21:38 #4
... der _kan_ være det kendte (?) problem med at en eller flere at de små (metal) afstandsstykker rører ved noget som de ikke burde = kortslutning ?
Avatar billede arx Nybegynder
27. marts 2008 - 21:57 #5
Ja det er rigtigt, men det var derfor jeg prøvede at tage det ud af kabinettet og stille bundkortet på en papkasse, det virkede stadig ikke:(
Avatar billede enriko Nybegynder
27. marts 2008 - 23:02 #6
kan du smide nogle billeder? det er ikke rart at det ik virker når det er noget helt nyt, Der må være et eller andet du gør forkert.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. marts 2008 - 06:43 #7
Er din strømforsyning 20 eller 24 pind ? er den 20 så skal du have en adabter så den bliver 24 pind.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. marts 2008 - 08:17 #8
Der findes et hav af forskellige P5K bundkort, så hvilket er der tale om ?

Har du også skiftet CPU'en, og til hvilken ?
Avatar billede matcho Nybegynder
28. marts 2008 - 08:18 #9
Nu har du jo ikke skrevet hvilken cpu du ,har du kontrolleret om den kan køre med den bios der er på kortet.
Avatar billede arx Nybegynder
28. marts 2008 - 10:20 #10
Min strømforsyning er 20pins, men med 4 pins extra til at sætte på, så den bliver 24 pins. Min cpu er Core2Duo kan ikke huske nummeret men kører med 2ghz på hver kerne.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. marts 2008 - 12:04 #11
Der findes et hav af forskellige P5K bundkort, så hvilket er der tale om ?

Har du også skiftet CPU'en, og til hvilken ?
Avatar billede arx Nybegynder
28. marts 2008 - 20:07 #12
Nå har lige fået byttet mit bundkort idag, og det gør stadig det samme.

Det p5k bundkort jeg har er Intel p35 socket 775 - gigabit.

Jeg har 4x 512 6400 buffalo ram, kan det være dem? Har prøvet at skifte mellem dem og kun køre med 1 ram klods af gangen.

min psu er Delux 400watt ATX.

Jeg har en Intel Core2Duo E6400 1066fsb, og det var også den jeg kørte med før, det eneste jeg har skiftet er bundkort.

Nej har ikke checket om CPU kan køre med den bios der er på bundkortet, hvordan kan jeg chekke det?

Det jeg bare synes er mærkeligt er at den slet ikke starter op :(
Avatar billede matcho Nybegynder
28. marts 2008 - 20:44 #13
Det skulle den kunne hvis det er et Asus p5k ip35 for den skulle du med ældste bios 0302.
Er du helt sikker på du har husket 4 eller 6 pins stik ved cpuen hvis ikke det er i gør den som du beskriver.
Avatar billede arx Nybegynder
28. marts 2008 - 20:49 #14
Yep det sidder i :( Forstår det virkeligt ikke, synes ikke det giver nogle mening. Den burde da under alle omstændigheder hvis det er ram eller cpu starte op, enten med blæsere og psu. Men nej intet overhovedet :S
Avatar billede arx Nybegynder
28. marts 2008 - 21:02 #15
Okay nu virker den, fucking weird.

Prøvede at gå derind til den efter den havde stået 30 mins. Og så startede den :S Men ja who cares nu virker den :)

Mange tak for de mange gode råd :)
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:13 #16
Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, nu kan du markere dit navn og klikke afvis, når du har fået noget brugbart, så kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og har de lagt et svar markere du navnet og klikker på accepter, så er der givet point og spørgsmålet er lukket.
PS. bare en oplysning.
Avatar billede arx Nybegynder
13. juni 2009 - 22:38 #17
Ja, det er rigtigt, jeg glemte bare at acceptere mit eget svar :)