Avatar billede chw Nybegynder
26. marts 2008 - 15:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

stored procedure like %@parameter%

jeg vil gerne bruge like med en parameter, men samtidig vil jeg gerne bruge %. Hvordan gør man det?
Avatar billede kalp Novice
26. marts 2008 - 15:55 #1
LIKE COALESCE(@parameter, '%')
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 16:10 #2
Du kan lade din app sende en parameter med % eller du kan:

... LIKE '%' + @param + '%'
Avatar billede chw Nybegynder
27. marts 2008 - 16:02 #3
Jeg kan ikke få nogen af dem til at virke. Kalp din returnere ingenting og Arne din returnere alt.

Sådan her ser mit statement ud. dbo.vdansk er et view. Det som jeg gerne vil er at den skal give mig alt fra viewet som har et bestemt ord i description.

select * from dbo.vdansk where description like '%' + @search + '%'
Avatar billede chw Nybegynder
27. marts 2008 - 16:10 #4
Jeg havde glemt at sætte et antal tegn bag min parameter.

Nu virker din metode Arne, men kalp's dur stadig ikke.
Der er point til dig Arne
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2008 - 16:21 #5
du kan også gøre sådan her

select * from dbo.vdansk where description like @search

og så blot tilføje ' foran og efter... før du sender parameteren ind til mssql db'en.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2008 - 16:23 #6
saa smider jeg et svar
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2008 - 16:23 #7
jeg undrer mig dog over hvorfor coalesce ikke fungerer for dig:)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2008 - 16:27 #8
COALESCE virker men goer noget andet.

LIKE COALESCE(@parameter, '%') goer at hvis @parameter er NULL saa tager den alle raekker.