Avatar billede sleever Nybegynder
25. marts 2008 - 22:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor blinker min T60p Hdd-icon konstant?

Er der nogen der kan hjælpe med at afklare dette?
Avatar billede mikker21 Juniormester
26. marts 2008 - 01:08 #1
Hej,

Mit bedste bud er, at der kører en spyware/virus funktion i baggrunden som konstant scanner pc'en igennem. Jeg har selv en T60'er på mit arbejde, som gør det samme.

Hvis jeg tvinger den til at stoppe "Norton Antivirus" så stopper den med at blinke.

Du kan også tjekke om den kun gør det når den er på nettet...i så fald kan der være tale om en spyware eller lignende som ligger og roder på DIN computer..

Mvh Michael
26. marts 2008 - 13:45 #2
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Du er ved at indeksere et eller flere drev, det stjæler en masse kræfter, det kan du deaktivere.
Det gør du ved at klikke Start -> Kør og skrive services.msc i tekstfeltet og klikke "ok". Find indekseringstjenesten - stop den og sæt den derefter til manuel start (højreklik, vælg egenskaber og vælg starttype "Manuelt").
Avatar billede sleever Nybegynder
26. marts 2008 - 21:11 #4
@Karise_Larry jeg har ikke helt styr på det der- sidder du rent faktisk og tjekker folk kun med henblik på at kunne lirre det der af? Altså hvorvidt man har åbne spørgsmål? - det er lidt fjollet, syntes du ikke? :)

Anyways, jeg prøver lige det der hijack.
Tak for kommentarerne.
26. marts 2008 - 21:31 #5
Jeg/vi ka' da også lade helt være med at skrive til dig; du er jo ikke selv flink til det...
Avatar billede sleever Nybegynder
26. marts 2008 - 21:36 #6
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:35:42, on 26-03-2008
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16609)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Lenovo\NPDIRECT\tpfnf7sp.exe
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files\Lenovo\UltraNav Keyboard\SkdUNav.exe
C:\Program Files\Common Files\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\Windows\System32\TpShocks.exe
C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Program Files\Lenovo\Zoom\TpScrex.exe
C:\Program Files\ThinkVantage\PrdCtr\LPMGR.EXE
C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
C:\Program Files\Lenovo\Client Security Solution\cssauth.exe
C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2008\bdagent.exe
C:\Program Files\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Program Files\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Users\Benjamin\Desktop\hijackthis\HijackThis.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Password Manager Browser Helper Object - {BF468356-BB7E-42D7-9F15-4F3B9BCFCED2} - C:\Program Files\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O3 - Toolbar: BitDefender Toolbar - {381FFDE8-2394-4f90-B10D-FC6124A40F8C} - C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2008\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TPFNF7] C:\Program Files\Lenovo\NPDIRECT\TPFNF7SP.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\Program Files\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWMTRV] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWMTR32V.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UltraNav Keyboard] C:\Program Files\Lenovo\UltraNav Keyboard\SkdUNav.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Program Files\Common Files\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Program Files\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LPManager] C:\PROGRA~1\THINKV~1\PrdCtr\LPMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BTVLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [ACTray] C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACWLIcon] C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cssauth] "C:\Program Files\Lenovo\Client Security Solution\cssauth.exe" silent
O4 - HKLM\..\Run: [BitDefender Antiphishing Helper] "C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2008\IEShow.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDAgent] "C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2008\bdagent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [TPKMAPMN] C:\Program Files\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'Default user')
O4 - Startup: emprun.lnk = C:\Program Files\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send image to &Bluetooth Device... - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send page to &Bluetooth Device... - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {F4F55DC8-0B69-4DFE-BA94-CB677B88B2A3} - C:\Program Files\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Lenovo Password Manager... - {F4F55DC8-0B69-4DFE-BA94-CB677B88B2A3} - C:\Program Files\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {FFBB3F3B-0A5A-4106-BE53-DFE1E2340CB1} (DownloadManager Control) - http://dlm.tools.akamai.com/dlmanager/versions/activex/dlm-activex-2.2.1.6.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Windows DreamScene - {E31004D1-A431-41B8-826F-E902F9D95C81} - C:\Windows\System32\DreamScene.dll
O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Lenovo - C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo - C:\Program Files\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
O23 - Service: Andrea ADI Filters Service (AEADIFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\system32\AEADISRV.EXE
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo - C:\Windows\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: IPS Core Service (IPSSVC) - Lenovo Group Limited - C:\Windows\system32\IPSSVC.EXE
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - BitDefender SRL - C:\Program Files\Common Files\BitDefender\BitDefender Update Service\livesrv.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: System Update (SUService) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\System Update\SUService.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Common Files\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\Windows\System32\TPHDEXLG.exe
O23 - Service: Vis på skærm (TPHKSVC) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\LENOVO\HOTKEY\TPHKSVC.exe
O23 - Service: TSS Core Service (TSSCoreService) - Lenovo - C:\Program Files\Lenovo\Client Security Solution\tvttcsd.exe
O23 - Service: TVT Backup Protection Service - Unknown owner - C:\Program Files\Lenovo\Rescue and Recovery\rrpservice.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Common Files\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
O23 - Service: TVT Windows Update Monitor (TVT_UpdateMonitor) - Lenovo Group Limited - C:\Program Files\Lenovo\Rescue and Recovery\UpdateMonitor.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - BitDefender S.R.L. - C:\Program Files\BitDefender\BitDefender 2008\vsserv.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe
O23 - Service: BitDefender Communicator (XCOMM) - BitDefender - C:\Program Files\Common Files\BitDefender\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe

--
End of file - 10844 bytes
Avatar billede sleever Nybegynder
26. marts 2008 - 21:38 #7
Jeg er ikke flink til det, da jeg faktisk ikke har noget konstruktiv viden indenfor IT jeg kan bidrage med. Jeg mente bare, at det må betyde, at du havde været inde at "checke" mig.... det syntes jeg bare var lidt kedeligt og ikke særlig relevant for spørgsmålet. Men bevares, jeg kigger på det en af dagene. :)
Nu skal du jo hellere ikke tage være end det er :)
Avatar billede sleever Nybegynder
26. marts 2008 - 21:42 #8
AF alt det lenovo pis der kører kan jeg sige, at jeg kan ikke undvære genvejsfunktionerne, batteriikonet og driver for mousepadden. Ellers vil jeg mene alt andet er lort. Jeg aner ikke hvilke jeg så kan/ikke kan afinstallere.
Tak for jeres tid.
26. marts 2008 - 21:46 #9
Lige en hurtig - der er ikke noget 'snavs' ifølge din log...

Enig mht det der "lenovo pis" *S*
Avatar billede sleever Nybegynder
26. marts 2008 - 21:54 #10
Tak skal du have. Du skulle vel tilfældigvis ikke vide, hvad de 3 hedder, så jeg kan slette resten? :)
Avatar billede sleever Nybegynder
26. marts 2008 - 22:01 #11
eller retter den funktion der sørger for, at jeg kan bruge fn+ til noget.
26. marts 2008 - 22:05 #12
Du kan evt. bruge MSConfig til at manuel disable "punkt for punkt" ?
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm
Avatar billede sleever Nybegynder
26. marts 2008 - 22:10 #13
TAK smider du lige svar så acceptere jeg lige.
26. marts 2008 - 22:23 #14
Hvad med det oprindelige spm./problem ?
Avatar billede sleever Nybegynder
27. marts 2008 - 13:14 #15
Tjaa, den gør det stadig. Når så den ikke vil holde op, er det nok pga. noget Lenovo soft tror jeg... men bare mit bud,,
Avatar billede sleever Nybegynder
01. april 2008 - 22:24 #16
@ Karise ligger du ikke lige et svar, så du kan få pointene..
02. april 2008 - 07:53 #17
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede sleever Nybegynder
22. maj 2008 - 12:59 #18
jeg trykker "accepter" men der sker ikke noget...
22. maj 2008 - 17:57 #19
(Point er modtaget...)