Avatar billede fcbayern Nybegynder
20. marts 2008 - 13:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mistet folderrettigheder

[rødme, rødme]....det er godt nok træls.

Jeg har fået lukket mig selv ude af en af mine foldere da jeg ville sikre at andre brugere på min computer ikke kan læse filerne.

Det er Vista Home Premium jeg bruger. Jeg har et brugernavn og jeg er selv administrator på maskinen. Men jeg får adgang nægtet.

Nogen der kan hjælpe? Jeg ville prøve at logge ind med Administrator kontoen, men den kan jeg ikke se på logon-billedet. Der er bare ikoner for de brugere jeg har oprettet - og mig selv.

TAK!!!
Avatar billede hcma Novice
20. marts 2008 - 13:41 #1
har du slået "Vis skjulte filer og mapper"  til?
Avatar billede fcbayern Nybegynder
20. marts 2008 - 13:55 #2
Hmm...jeg kan sagtens se folderen. Jeg får bare "adgang nægtet"!
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2008 - 14:01 #3
Jeg ved ikke med vista, men på xp skal du boote op i fejlsikret tilstand for at se administratorbrugeren
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
20. marts 2008 - 14:26 #4
ctrl alt delete  ved logon skærmen skulle gerne give dig adgang til at skrive administrator + adminkoden

@ metoer: du skl ikke starte i fejlsikret på en xp, ctrl alt delete giver dig mulighed for at vælge administrator
Avatar billede smitten1 Nybegynder
20. marts 2008 - 14:36 #5
Du skal vel bare gøre det modsatte af det du gjorde. Normalt kan man få en sikkerhedsfane frem ved egenskaber, hvor rettigheder kan sættes.

Det med xp og fejlsikret er nødvendigt, hvis det er en home-udgave
Avatar billede fcbayern Nybegynder
20. marts 2008 - 14:59 #6
-> smitten1, ja det er også et jeg vil. Men jeg kan ikke finde ud af at logge ind som administrator.

om jeg trykker ctrl-alt-del i fejlsikret eller ej, så ser jeg bare de 3 bruger ikoner. Ingen admin, og jeg kan ikke skirve "Administrator".

Hmm... flere gode idéer?

TAK!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
20. marts 2008 - 15:08 #7
ok, så har du ikke aktiveret kontoen,

tryk start --> skriv cmd --> hklik og vælg kør som administrator

skriv        net user administrator /active:yes

dette aktiverer kontoen.
efter genstart kan du bruge ctrl alt delete
Avatar billede fcbayern Nybegynder
20. marts 2008 - 16:22 #8
Det virkede med administratoren. Men selv med ham kan jeg ikke komme ind. "Du har tilstrækkelige tilladelser til at opnå adgang til denne mappe"...

Puha....kunne se ud som om jeg har lukket mig selv grundigt ud :-(((...Når jeg forsøger at ændre noget i sikkerheden for folderen får jeg også en fejl...

Flere gode?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
20. marts 2008 - 16:30 #9
jeps, prøv at overtage ejerskab af mappen
avanceret på fanen sikkerhed

så er det fanen ejer du skal have fat i

derefter skal du så have sat rettigheder på mappen
Avatar billede fcbayern Nybegynder
20. marts 2008 - 16:41 #10
Så lykkedes det.....TAK TAK TAK :-)

Med ejerskab kunne jeg ikke se filerne. Men så kunne jeg gå ind og sige at gruppen "Brugere" gerne måtte alt alligevel (DoooHH :-)). Nu har jeg kontrol igen.

...og så må jeg vidst lige holde tunge lige i munden inden jeg udelukker noget :-))

Skriv lige et svar hvis du vil har point Cool_m_f
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
20. marts 2008 - 16:48 #11
nope, ellers tak. ingen points til mig.

MVH
  COOL_M_F
Avatar billede fcbayern Nybegynder
20. marts 2008 - 17:13 #12
ok :-)...tak igen...