Avatar billede nugiz Nybegynder
19. marts 2008 - 23:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu, et par spørgsmål!

Hej! Har lige et par nemme her jeg ikke har kunne finde svar på.

Når jeg prøver og slette en mappe i ubuntu trykker jeg enten delete eller move to trash. Men når jeg gør dette sker der ikke andet end mappen forsvinder og jeg kan ikke finde den igen. Der er heller ikke blevet mere plads på drevet, hvad kan jeg gøre?

Når jeg loader en side der bruger java går alt mega langsomt, har prøvet forskellige versioner af Java, men det virker ikke rigtigt, specielt ikke danske netbank.

Mvh. Lasse
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
20. marts 2008 - 19:40 #1
papirkurven findes helt nede i højre hjørne af skærmen - et lille papirkurvsikon :)

ang. java skal du installere ubuntu restricted extras fra tilføj/fjern, så får du installeret java version 6 og det skulle meget gerne virke med danske banks netbank :)
Avatar billede nugiz Nybegynder
20. marts 2008 - 20:06 #2
Der er intet i papirkurven, mappen var bare væk.

Imidlertidigt har jeg installeret gparted og har 25gb unallocated som jeg gerne vil have til sin egen partition, det ved jeg bare ikke hvordan jeg gør. Har prøvet de forskellige muligheder den giver mig,  men jeg kan ikke se drevet. Når jeg prøver andre muligheder for jeg fejl fra gparted
Avatar billede baxos Nybegynder
07. april 2008 - 16:41 #3
Du skal oprette de 25 Gb som Ext3 filsystem
Avatar billede nugiz Nybegynder
02. maj 2008 - 20:56 #4
Lukket.