Avatar billede cot Nybegynder
18. marts 2008 - 22:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

JN-web Designvurdering

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at få vurderet mit design, som jeg hsr tænkt mig at bruge til et webdesignfirma.

Hvad siger i, er det godt nok, eller er der noget der mangler?
Avatar billede cot Nybegynder
18. marts 2008 - 22:13 #1
Måske et sidenavn ville hjælpe :D

http://www.traviannews.dk/jnweb/index.html
Avatar billede goose Nybegynder
18. marts 2008 - 22:30 #2
Jeg er ked af at sige det, men der er godt nok en "ommer". Du får det lige uden censur :o)

Du starter din side med flg.:

<CITAT>
JN-web laver simple og stilfulde designs, til business-sites. Et stilfuldt design, har de rette farvesammensætninger, og former
</CITAT>

Der er intet i det citat som stemmer overens med din egen hjemmeside. Den er langt fra stilfuld og farvesammensætningen er helt hen i vejret.

Hvis jeg skulle ud og finde en webdesigner og kom fordi din side, så var jeg væk inden du kunne nå at registrerer mit besøg i loggen. Hvis en webdesigner ikke selv har en fornuftig hjemmeside, så kan han/hun næppe lave en til mig.

Prøv og kig dig omkring i din branche og så sammelign deres sites med dit, så vil du (forhåbentligt) kunne se hvad jeg mener.

/Goose
Avatar billede cot Nybegynder
19. marts 2008 - 06:31 #3
Hey goose

Tak for din ærlighed, med en ændret farvesammensætning, tror du så det kunne reddes?
Avatar billede goose Nybegynder
19. marts 2008 - 08:37 #4
Jamen det var da så lidt. Din farvesammensætning syntes jeg som sagt er helt hen i vejret, men derudover skiller du dig jo ikke ud fra det hopetal af ejere af Frontpage og Dreamweaver der tror, at blot de har softwaren, så er de webdesignere.

Hvis du skal have en ærlig chance for at overleve i denne branche, så skal du nok diske op med noget mere moderne. Sorry.

/Goose
Avatar billede cot Nybegynder
19. marts 2008 - 13:18 #5
OK, går i gang med noget nyt så... :D bare smid et svar... Men måske du kunne komme med noget mere konstruktiv kritik?
Avatar billede goose Nybegynder
19. marts 2008 - 17:34 #6
Behold bare dine point selv.

Mit råd til dig er, at du skal være noget mere selvkritisk, skab noget grafisk flot som viser hvad du kan, det er især vigtigt i starten når du skal ud og "sælge dig selv" og indtil du får nogle referencer.

/Goose
Avatar billede cot Nybegynder
20. marts 2008 - 10:10 #7
Ok, tak vil prøve at arbejde videre med det ;D
Avatar billede radiohead Nybegynder
20. marts 2008 - 23:38 #8
Er helt enig med goose, desværre.
Samtidig vil jeg være grov at sige, at du højst sandsynligt spilder din tid med hele projektet, hvis du ikke allerede har kunnet se, at det design er skidt.

Bare lige for at du også fik en second opinion.
Avatar billede cot Nybegynder
21. marts 2008 - 14:00 #9
Sådan, nu har jeg lavet et helt nyt, som jeg synes virker lidt mere stilfuldt (;D), kom venligst med ændringsforslag, og kommentarer... :D
Avatar billede cot Nybegynder
21. marts 2008 - 14:01 #10
Avatar billede kurdo Novice
21. marts 2008 - 16:56 #11
menuen virker ikke?
Avatar billede cot Nybegynder
21. marts 2008 - 17:16 #12
Nej det ved jeg, det er indtil videre bare et design, men hvad synes du om designet?
Avatar billede cot Nybegynder
21. marts 2008 - 22:24 #13
Ups, jeg skrev det forkerte link, jeg mente:
http://www.traviannews.dk/jnweb/index.php
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
23. marts 2008 - 22:45 #14
Nu så jeg ikke det første eksemplar af din side, men synes ikke, at dit design udstråler, at man skal vælge dig fremfor en anden. Blandt andet synes jeg ikke om dit logo, der mest af alt ligner/er en hurtig omgang pen tool ;) .
Derudover er katten/panteren ikke helt godt klippet, hvilket tydeligt ses i toppen af den.

Men synes du skal arbejde lidt mere på logo, grafisk udstråling og så skaf dig en ny skrifttype til menu :) .
Avatar billede cot Nybegynder
24. marts 2008 - 08:12 #15
Ok, tak for respons :D
Avatar billede wega Nybegynder
25. marts 2008 - 00:33 #16
huum... Jeg må give sebbenbie ret i logoet, det er helt forkert... Yderligere bør du sørge for at det altid står kniv skarpt (det gør det ikke pt. på undersiderne).

Jeg har lidt svært ved at se, hvad en panter har med web design at gøre... en Pingvin lugter da lidt mere af PHP :-) - Helt ærligt drop alt dyr jeg tror ikke de sælger varen. Ta' nogle billeder af mere computer og eller design relaterede ting.

Det vil hjælpe, hvis du linker til en referenceliste, til aktuelle 'Templates' og e-mail adressen i bunden var et link.

Prøv at ud skifte alle røde nuancer med (lysgrå) #c6c6c6 - så kommer der lidt mere stil over designet...
Avatar billede cot Nybegynder
25. marts 2008 - 13:28 #17
Tak for det, vil kigge på det når jeg får tid... :D