Avatar billede kasperbws Nybegynder
18. marts 2008 - 18:04 Der er 1 kommentar

Åbning af porte i bærbar?

Hej.
Jeg har overtaget en gammel bærbar, og jeg stiller det her spørgsmål dels af dovenskab fordi jeg ikke orker at formatere den og dels af nysgerrighed fremover :)

Jeg har bærbaren koblet direkte på nettet gennem en ganske almindelig LAN-linie som normalt kører uden problemer på min stationære. Først kunne jeg ikke forstå at jeg ikke kunne komme på internettet (Internet Explorer) eller MSN, og troede sådan set at det var linien den var galt med. Men så fandt jeg ud af at uden problemer kunne komme på nettet med Firefox og at jeg også kunne logge på Skype uden problemer.

Når jeg vil åbne en hjemmeside i Explorer skriver den noget med proxd i status-linien, ved ikke om det kan have noget med det at gøre? Eller skriver den bare en "Adressen er ugyldig" ved hver eneste hjemmeside jeg prøver at komme ind på (Altså samme reaktion som hvis linien bare var død...)

Trods min beskedne erfaring på området vil jeg tro det er noget med nogle porte der er lukkede? Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan man fjener disse blokeringer? Jeg har prøvet at søge på emnet, men langt de fleste handler om indstillingerne på en router.. Jeg går da ikke ud fra at det kan være problemet her når den samme linie kører perfekt på min stationære? På forhånd mange tak. Jeg kører med Windows XP

Kasper :)
Avatar billede carlodk Nybegynder
22. marts 2008 - 22:56 #1
Det skulle ændre være fordi at din Laptop er sat op til at kører igennem en Proxy server?

Har du prøvet at slå alt der hedder Firewalls fra.?