Avatar billede mon15 Nybegynder
16. marts 2008 - 23:00 Der er 6 kommentarer

problemer med IIS 7.0 og Access

Hej, jeg har flyttet filerne fra PWS på Win.1998 med access db.2000, til IIS 7.0 på Vista Ultimate med Access db. 2007.
Sitet fungerede fint på de gamle programmer, men nu kan jeg ikke logge ind i databasen.  Jeg har oprettet ny formular, ændret extension i stringet fra ".mdb" til "accdb", men hjælper ikke en s.  Jeg får HTTP 500 fejl :"website had a server problem".  Jeg har på fornemmelsen af, at det er noget med tilladelser, og jeg mener selv, har tilladt mig alt.  Hvis nogen har en idee, eller stødte på samme problem, vil jeg mere end gerne høre bud. Har for øvrigt set flere har problemer med IIS 7.0
Avatar billede muss Nybegynder
17. marts 2008 - 08:11 #1
Sikker på at du har rettigheder som "SuperAdministrator"?

Tjek dette:
http://www.vistaguide.dk/tips/tips/browse/4/article/6/slaa-super-ad.html
Avatar billede muss Nybegynder
17. marts 2008 - 08:20 #2
Avatar billede mon15 Nybegynder
17. marts 2008 - 13:44 #3
Ha, ha, i "vistaguide" står der, at man skal skrive i commandoprompt og trykke "OK" - hvor finder man "OK" knappen i Com.prompt?!  Anyway, jeg skrev, det jeg skulle, men det viser sig, at jeg HAR rettigheder som administrator.  Og det hjalp, som sagt ikke.  Men tjekkede en gang til.
Et andet link om installering kan ikke bruges - IIS er installeret korrekt og alle scripts er med flueben.  Det var for resten det nemmeste og vejledningen var god fra Help i Vista.
Jeg søger så videre, måske installerer jeg Access fra Office 2000 og ser i det mindste, om det er databasen, eller IIS/Vista.
Avatar billede muss Nybegynder
17. marts 2008 - 14:24 #4
"OK" = Enter ;o)
Avatar billede mon15 Nybegynder
17. marts 2008 - 15:35 #5
Selvfølgelig, det kan man gætte sig frem til. Jeg mener blot, at folk, der skriver vejledninger skal på kommunikationskursus for at forbedre sin semantik ;)
Har igen set installationsvideo fra MS om IIS og fandt ud af, at jeg IKKE har filen "web.config." under wwwroot, som skulle være installeret automatisk.  Måske er min IIS invalid?
Avatar billede mon15 Nybegynder
22. marts 2008 - 13:30 #6
Jeg besvarer selv det spørgsmål efter timevis af søgen:

In IIS Manager (Control Panel/Administrative Tools) choose View Application Pools
then choose Set Application Pool Defaults.
Then under Process Model set Identity to LocalSystem.

Det lyder enkelt, og det er det også.  Problemet med Microsoft er, as usual, at de ikke fortæller det i deres instruktioner til IIS!