Er der andre der oplever at der stadig er problemer, eller skal jeg have fat i dem og spørge. Har sendt dem en mail, men kan først forvente svar på tirsdag. Er jo heller ikke glad for at brokke mig for meget til dem når jeg ikke lægger en krone. Men det er jo heller ikke min skyld at de overtager en 8 år gammel mailadresse.
Hjælp jeg er frustreret. Har ikke kunne hente mails eller haft adgang til mailen på nogen måde siden fredag. Som om den helt er lukket ned. Det kan de da ikke bare sådan lige hvis det er eller hvad ??
enya...nej jeg kan heller ikke logge ind via linket til webmailen. De skrev jo noget om at de var ved at opdatere nogle servere, men de burde kun vare til midnat i fredags. Nu har jeg heldigvis alt gammelt jeg ville gemme i min Outlook i forskellige mapper, men jeg har intet modtaget efter fredag jeg kom hjem fra arbejde. Tjekker maile hver eneste dag, så jeg har været aktiv. Og på arbejdet har jeg af og til tjekket på webmail. Har du dem heller som udbyder i noget ?
leif.....jeg har aldrig været kunde hos tele2. De har jo bare overtaget alt fra Tiscali som før igen hed Worldonline. Jeg var kunde hos worldonline med bredbånd men skiftede til anden udbyder da det så hed Tiscali. Jeg har dog beholdt mailen i de 8 år siden jeg opsagde Tiscali. Men ja jeg håber da bare det er en fejl gennem opdatering. Jeg burde i hvert fald ikke være faldet for fristen den 18.
Jeg har en gl. konto, som aldrig er slettet - og betaler ikke for den heller. Men den er stadig "aktiv". Jeg har i dag TDC som udbyder til internet og Tele2 til fastnet tlf., men tror ikke det betyder noget.
Ja det er den med fristen den 18. februar ikk ? Noget med at have været aktiv i 120 dage forinden ?
Jeg har haft mailen åbnet hver dag gennem outlook og hentet mails ned. Og gennem arbejdet har jeg ca hver 2. dag været på webmailen. helt op til 1. marts.
--------------------------- Oprindelig e-mail ---------------------------- Emne: Tele2 får ny webmail Fra: "Tele2" <svarikke@tele2.com> Dato: Tors, Marts 13, 2008 20:01 --------------------------------------------------------------------------
Tele2 har igennem det sidste stykke tid arbejdet hårdt på, at kunne tilbyde vores kunder en ny og forbedret webmail. Det vil betyde et nyt opdateret layout og du vil få mulighed for at benytte dig af Tele2's nye selvbetjenings univers.
Status er, at du nu er blevet oprettet med dit eksisterende brugerid og password og dine mails vil fremover komme til denne postkasse.
Hvor er mine gamle mails?
I den efterfølgende tid flytter vi dine gamle mails til din nye postkasse. Du vil således kunne opleve, at du ikke vil kunne finde dine gamle mails fra den 3. marts og frem. Dette er helt normalt, vi overfører i løbet af kort tid, alle dine gamle mails til din nye postkasse. Det sker helt automatisk og du behøver ikke foretage dig noget. Din e-mail adresse er ligeledes uændret.
Vi håber at du kan lide det nye design samt at du vil få gavn af det nye selvbetjenings univers på tele2.dk.
Hmmm ok, så ved jeg slet ikke om jeg skal være bekymret. Mon de virkelig har gået så meget i dybden at de har slettet alt hvad der ikke er penge i ?? Gad vide om de overhovedet bare må det uden varsel.
Dig er der jo penge i så længe du har fastnet. Jeg har det hele hos TDC.
Ja - der er nok ikke andet, at gøre end at vente til tirsdag.. :( Og ja - lidt penge er da "i mig" m.h.t fastnet-tlf. - men aner ikke om de "bare" må gøre det, som du skriver..?
Du har jo afsluttet forholdet mellem dig og Tiscali (Som Tele2 køber) så derfor må de vel godt nedlægge de services som du jo opsage, du fik jo mailen ifb. med et abb. du havde hos dem.
Helt enig leif, og jeg var forberedt på det dengang, men ved ikke om der er forskel på netforbindelse og dette.....men det undrer mig så i den grad at jeg har kunne køre videre i så mange år, og også hos tele2 uden reaktion. Er der ikke noget der hedder stiltiende accept fra deres side også ?? *GG*
Jeg har netop været hos min søster og svoger, der har problemet i en variant - det ser nemlig ud til at de modtager mails fint, men de kan ikke sende noget overhovedet....
Godt luret igennem, fik jeg deres SMTP server rettet til det anbefalede smtp.tele2.dk - og umiddelbart virkede alt undtagen valideringen. Ind og slå SSL til og bruge port 587 som nævnt i deres dokumentation - og så var der absolut ingen forbindelse overhovedet.
Gav til sidst op - men sidder nu og tjekket hos mig selv, på min egen gamle adresse. Den står netop til smtp.tele2.dk, SSL og port 587 - og her virker det hele....
Så det er åbenbart forskelligt, afhængig af hvilken IP man kommer fra...
Din email har du haft fordi du havde netforbindelse hos dem, det er kendt "problem" at udbyderne glemmer at lukke for Emailadresserne når en kunde opsiger.
Efter min mening er de i deres fulde ret til at lave en oprydning hvis det er det som de har gjort.
Hvis du har Webhotel forventer du vel heller ikke at den gamle udbyder opretholder email servicen hvis du flytter udbyder ?
leif.....din mening er feset ind her !! Men vil jo høre om andre har oplevet det samme med anden "udgang" som evt. har været i kontakt med tele2 eller ved noget som jeg også kan have glæde af at vide.
Jeg efterlyser ikke en kommentar som "Du kan jo ikke forvente, når du ikke betaler...."
Nej - men mon ikke det blot indikerer generelle problemer.
Nu skulle du i hvert fald være klar over, du ikke er helt alene :-)
I løbet af de kommende dage er der nok en del der ringer ind til deres support, så der kommer nok en rettelse automatisk - eller lidt mere info på deres supportside.
Jeg har lige forsøgt at ringe til dem, og sørme om jeg ikke kom igennem indenfor 5 min. Jeg hoppede lige fra nummer 7 i kø til nummer 1.
Det var en meget sød og venlig ung fyr der svarede og han hjalp alt det han kunne. Jeg oplyste det telefonnummer som jeg var registeret på dengang jeg havde tiscali, og så kunne han eller se en hel masse i systemet.
Jeg fik at vide at min mail ikke lod til at være faldet for 120 dages reglen når den har været aktiv. Men han kunne også kun se mig i det gamle system og ikke i det nye. Dvs. at min mail / konto ikke er flyttet over endnu, og at jeg ikke kan komme på overhovedet fordi den gamle sever simpelthen er lukket, slukket og smidt ud. Der er kommet ny opdatering på hjemmesiden at de forventer at være færdige med de sidste den 24. marts først. Fair nok hvis de tager de gamle tiscalikunder til sidst.
Han sagde også at andre end mig havde pointeret at vi slet ikke er blevet varslet om overflytningen og han ville da gå videre med det problem.
Jeg er begyndt at ændre min mailadresse på forkellige fora hvor jeg får mail fra om nyheder osv.
Jeg springer over... - det gav jo også svar til mig, som jeg kan sende videre til min søster/svoger :-) - omend det næppe løser deres problem, da de jo tilsyneladende er blevet flyttet, men ikke længere kan tilgå SMTP serveren...
Ja de er nok nogle af dem som er flyttet allerede. Jeg er også lidt spændt på om jeg skal ændre i outlook opsætningen med nyt severnavn til indgående post når den tid kommer. Min har altid bare heddet "localhost" og udgående hedder mail.tele.dk da jeg bruger internet gennem tdc.
I mit kontonavn under logon oplysninger har jeg "mail.tiscali.dk&minmail" men det er vist spamihilator der sætter den sådan op.
det lyder helt klart som om det er dit spamfilter der har sat din POP3 op - "Localhost" henviser jo til maskinen selv. Så sidder Spamihilator nok inde med den rigtige POP3 adresse - så det er i den du skal rette, når tid (måske) kommer.
Velbekomme...! :) Ja - synes også ole svarede på meget - men det er jo hans eget valg... Ja tak, vil da gerne høre nyt om sagen - også selvom det ikke er så aktuelt for min egen mail-opsætning. :)
Ja jeg har i mellemtiden hørt fra to venner mere, der begge også kan modtage, men ikke sende.... - så lad os håbe de snart får ordnet systemet - ellers ender det med en alt for fredelig påske for for mange danskere...
Synes godt om
Slettet bruger
20. marts 2008 - 08:11#35
det er tele2/get2net i en nøddeskal.
jeg kan også godt modtage men ikke sende men det skulle de får rettet efter påske men de glemte at melde hvilket år.
indgående post pop3.tele2.sk udgående post smtp.tele2.dk under avanceret udgående post 587 den anden 110 min virker alligevel ikke.
Min svoger har haft snakket med dem - og de havde et ekstra issue, hvis man havde en TDC opkobling. Han vidste ikke lige om det var Tele2 eller TDC der havde lavet noget om, men alle med TDC forbindelse havde i hvert fald problemer med at nå smtp serveren.
Det løses i første omgang ved at rette smtpserveren til smtp.mail.dk som ravnemor har. Men TDC er i gang med at lægge om til asmtp.mail.dk som kræver brugervalidering.
Supporteren fortalte "off the record" at man nok langsigtet gik efter kun at udbyde mail fra egne opkoblinger - så inden for en overskuelig fremtid skal man nok overveje at finde et andet sted at have sin mail. Min svoger er på vej over på gmail, som jeg selv kører. Den kan sættes op til outlook, som en almindelig mailpostkasse...
Synes godt om
Slettet bruger
20. marts 2008 - 12:30#37
som i ser virker deres side alla eksperten heller ikke.
Åh ja ole.....det bliver rigtig irriterende besværligt at skulle lave en mail om, som man har haft i mange år. Det er jo næsten ens identitet sådan en mailadresse *G*. Lidt som at lægge sit liv om eller blive skilt. Noget man skal lære at leve med :-)
Man må da håbe de har lært lidt af dette og varsler i god tid.
Jeg har stadig ikke fået min mail tilbage, men kontaktede dem igår, som har sat min mail på listen hos teknikerne. Mente så at den ville komme iorden i løbet af nogle timer.
Intet nyt idag, så ringede igen og fik at vide at han godt kunne se at den var fejlmeldt igår fredag, men at det betød at der måtte være noget galt siden min mail ikke var kommet med over på den nye server. Derfor er den fejlmeldt så tekniker kan se på hvorfor. Jeg hører måske noget i næste uge.
Har fået svar igår at de har lukket min mail helt ned fordi jeg ikke "har en aktiv internetforbindelse hos dem".
Så er det godt man har sit eget domæne og kan lave en mail der.
Jeg skrev tilbage til dem, at jeg ikke synes de kan være bekendt at de ikke har varslet eller oplyst om det noget før. Der skulle alligevel gå 3-4 uger. Men de er jo nok ligeglade. Har informeret de nærmeste om at jeg skifter, men ikke helt har besluttet hvad den skal hedde endnu.
Men hold da op hvor han man registreret sin mail mange steder efterhånden hvor man skal ind og ændre. Er digital signatur egentlig tilknyttet emailen ?
Digital signatur er tilknyttet CPR eller CVR nummer - ikke en e-mail, heldigvis...
Men du har ret - det er et utal af steder man har registreret sig med den gamle mailadresse, som nu skal rettes...
Jeg vil da skynde mig at sende advarslen videre om, at man riskerer at blive lukket ned. Det synes jeg også godt nok er tarveligt, specielt efter i 5-6 år uden betingelser at have tilladt folk at bruge mailadressen...
Jeg bruger ikke digital signering af mails, og var derfor ikke opmærksom på at den knytter sig til en mailadresse.... - men det forhindrer selvfølgelig ikke at man fortsat bruger den på diverse portaler - man skal bare ikke forvente at kunne knytte den op imod en ny mailadresse.
Er det det du mener? - ellers skriv lige hvad du vil have mig til at kigge på :-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.