Avatar billede meaculpa Nybegynder
16. marts 2008 - 16:39 Der er 8 kommentarer

Skype ændre HTML på telefonnumer

Har lavet en HTML hvor der forekommer telefonnumre. Når man så installere Skype (shit) på PC'en, ændre/overtager Skype telefonnumret for laver et direkte opkaldslink til Skype.

HVORDAN SLÅR MAN DET FRA (kvæler det) I HTML'en.

På forhånd tak
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. marts 2008 - 16:46 #1
Fordi du under installationen har accepteret at skype skal installere et plugin i browseren.
Enten kan du deaktivere plugin, eller reinstall skype hvor du slår det fra under indstillinger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2008 - 17:02 #2
meaculpa - kom ind i kampen og tjek dine spørgsmål...
Accepter div. svar m.m. så de kan blive lukket...

Du har ikke deltaget i dine egne spørgsmål siden 2004....
Avatar billede meaculpa Nybegynder
16. marts 2008 - 17:06 #3
Oki. Skal jeg gøre, John... *S*
Avatar billede meaculpa Nybegynder
16. marts 2008 - 17:15 #4
Ja men det er en hjemmeside som jeg har lavet og når man så installere Skype gør Skype det automatisk, ja altså hvis man ikke slår det fra i Skype. Men jeg vil ikke ha at Skype ændre på min hjemmeside på alle mulige brugeres PC'ere, bare fordi de installere Skype. Kan jeg ikke lave noget på min hjemmeside der forhindre det, evt. sætte tlf.nr. i usynlig parantes eller lige. Har prøvet på sktive tlf.nr. på alle tænkelige måder.....
Avatar billede leif Seniormester
16. marts 2008 - 17:16 #5
Du kan IKKE kontrollere hvad der sker når brugeren browser viser HTML koden, sådan er det og lev med det.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. marts 2008 - 17:29 #6
Kan være du kan skrive det manuelt med javascript når siden er indlæst.
Men ved ikke om det vil virke.
Derudover er det en ret dum ide da javascript også kan være slået fra i brugerens ende.
Og hvis brugeren har installeret skype er brugeren nok klar over det. Brugeren vil måske netop gerne have at det er sådan!
Avatar billede hyperdome Nybegynder
16. marts 2008 - 19:17 #7
Hvis jeg forstår det hele ret, så er det, det lille logo der bliver sat på når man installerer skype, dette gøres kun på din egen computer, og ikke på din hjemmeside generelt, så det vises for alle brugere, så vær du bare helt rolig :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. marts 2008 - 02:14 #8
<ole>

Når en bruger installerer et program som Skype, accepterer vedkommende programmets virkemåde - og måske endda ønsker dets virkemåde, som amews_aj ganske rigtig nævner. I sådanne situationer regnes det normalt som dårlig etikette at ændre på dens virkemåde - ligesom når man ændrer på browserens størrelse, placering, m.m.

Browseren er brugerens - og hvis han gerne vil have telefonnumre på websider lavet om til links, bør vi nok ikke ændre på det. Det ville jeg i hvertfald ikke bryde mig om, hvis det var mig  :)

/mvh
</bole>