Avatar billede sunefr Nybegynder
15. marts 2008 - 18:17 Der er 2 kommentarer

Netværksdrev til 3 brugere

Hej alle. Jeg skal skrive en opgave med to andre, og jeg vil i den forbindelse gerne have en fælles "server" vi kan gemme på og arbejde fra. Vi kommer til at sidde i samme lokale hele tiden. Jeg er ikke klar over hvordan det fungerer, men jeg forestiller mig, at man kan købe en ekstern harddisk, som vi alle tre kan være koblet til samtidig?! Kan det lade sig gøre og hvad skal jeg i så fald købe? Jeg er interesseret den billigste løsning overhovedet...

Eller er der et sted på nettet som man kan bruge som fælles harddisk og arbejde fra?

Jeg håber det giver mening - tak for hjælpen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. marts 2008 - 18:37 #1
I kan jo bruge en hvilken som helst online server, som I har adgang til..

Der er en del websider der giver gratis webserver plads, til at have ens hjemmeside på.. sådan noget kan I sagtens bruge..

Hvis en af jer har allerede har en hjemmeside, f.eks. domæne + webhotel, kan I også bruge vedkommendes plads til formålet.. det kræver bare at I kan få lov til at oprette en FTP konto, eller bruger et upload script..
Avatar billede hojben Novice
16. marts 2008 - 12:15 #2
Hvorfor ik bare dele en mappe på en maskinerne og gemme tingene deri? så kan alle 3 brugere have adgang til det uden merudgift..