Avatar billede tjmm Nybegynder
15. marts 2008 - 12:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fra dag til anden gider computeren ikke at starte.

Hej

i onsdags (12 marts) gad min computer ikke at starte om erftermiddagen, jeg slukkede den ganske normalt dagen før om aftenen, uden problemer. men så i onsdags trykkede jeg på start knappen og den begyndte så småt at larme "MEGET LIDT", den plejer ellers at give god støj i starten - spørg mig ikke hvorfor, men det var som om at kun blæserne kørte, intet startede sådan rigtigt op, som om at der ikke blev sendt nok strøm rundt eller noget i den dur, jeg skal selfølgelig ikke kunne sige hvad det var / er, da jeg ikke har noget som helst forstand på hardware(PC) som sådan.

Jeg ville blive rigtigt glad hvis i kunne komme med egne erfaringer, måske er det sket for jer? Eller hvis i "måske" ved hvad det kan være fordi i måske har hjulpet nogle før med samme problem. Alt kan næsten hjælpe, for ligenu kan den jo ikke rigtigt noget :).

Mange tak.
Avatar billede tjmm Nybegynder
15. marts 2008 - 13:23 #1
Bump.
Avatar billede matcho Nybegynder
15. marts 2008 - 13:55 #2
1? har du prøvet og trykke på alle stik i pc så der ikke er noget som sidder løst,husk også grafikkortet.
Avatar billede tjmm Nybegynder
15. marts 2008 - 14:04 #3
yep, sker stadig ingenting, andet end lav støj.
Avatar billede matcho Nybegynder
15. marts 2008 - 16:31 #4
Har hjulpet to ved og sætte nyt batteri i bundkort og så startede de,ved bare ikke hvorfor.
Avatar billede tjmm Nybegynder
16. marts 2008 - 15:06 #5
og hvor sidder det  batteri?
Avatar billede matcho Nybegynder
16. marts 2008 - 16:06 #6
Det er det runde ca:1,5 centimeter i diameter,der er en fjeder i siden du trykker ind.
Avatar billede tjmm Nybegynder
21. marts 2008 - 13:48 #7
hvilken side ? :) og hvad koster et nyt?
Avatar billede matcho Nybegynder
21. marts 2008 - 17:16 #8
Det er forskelligt, men plejer og sidde på nederste halvdel lidt til højre.
Det billigste sted er Thansen 10kr. men ellers op til ca:50kr.
Avatar billede tjmm Nybegynder
21. marts 2008 - 17:36 #9
okay :), hvad kan have været årsagen til at det ikke funker mere?
Avatar billede matcho Nybegynder
21. marts 2008 - 18:18 #10
Batteriet skal holde dato og ur opdatet når pc er slukket.
OG den skal oså være med til og starte bios igang ved start? det er i hvertfald nogle der mener.
Avatar billede tjmm Nybegynder
23. marts 2008 - 17:07 #11
har fundet det :), så vil jeg prøve at købe et nyt.
Avatar billede tjmm Nybegynder
12. juli 2008 - 14:42 #12
lukke da intet svar givet