Avatar billede ticeman Nybegynder
14. marts 2008 - 07:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dual screen

Hej
Jeg har et lille problem som jeg tænkte der måske var nogle herinde der kunne hjælpe mig med. Jeg sidder og er ved at lave en maskine for en der skal bruge to skærme. Det er en desktop maskine så udvalget af grafikkort har været meget begrænset da det skulle være low profile. Men jeg har dog fået fat i et Sapphire ati radeon x1550 pci express gfx kort. Problemet er at der kun en udgang på dette kort. Jeg ville så gerne ha den til at køre på den udgang, og på den der er indbygget i pcen. Men når jeg installerer gfx kortet, så bliver det andet jo "smidt ud". Er der en løsning på dette, eller arbejder jeg lidt i blinde her?

Håber der er en der kan hjælpe mig. pcen jeg arbejder med er en ny HP DC7800 small form.

venligst
Jonas
Avatar billede tonygk Nybegynder
14. marts 2008 - 08:03 #1
Jeg har en HP DC7700 SSF og kører med et nVidia Quadro NVS 290, og det kører rigtig godt, så kan jeg anbefale det. Det koster ca. 1000 og har 256 mb ram.
Det har også kun en udgang ligesom mange andre modeller. Du skal bruge en splitter, og det følges med i pakken (som regel). Der er både VGA og DVI spiller i pakken og hvis ikke, koster det et beskeden beløb at købe en spiller
Avatar billede tonygk Nybegynder
14. marts 2008 - 08:06 #2
Hej igen. Jeg har lige kigget på beskrivelsen og bege kabler er med.
Du kan læse og kortet og prisen her.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400571
Avatar billede ticeman Nybegynder
14. marts 2008 - 08:57 #3
Det ser rigtigt godt ud, tror sgu jeg køber sådan et til ham.. Mange tak for det..
Avatar billede tonygk Nybegynder
14. marts 2008 - 09:27 #4
Det var så lidt.
Er du tilfreds med mit svar, er du velkommen til at smide pointene her.  ;--))
Avatar billede c-holst Novice
14. marts 2008 - 10:06 #5
men hvis man bruger en spitter for man vel det samme billede på begge skærme

alternativt kunne der måske installeres et pci kort, men denne løsning er efterhånden temmelig forældet til mange funktioner

kunne også være interessant
http://www.itzonen.dk/forum/topic.asp?C_ID=1&F_ID=13&T_ID=2097
http://newz.dk/test-af-usb-grafikkort
Avatar billede tonygk Nybegynder
14. marts 2008 - 10:33 #6
Nej, ikke nødvendigvis. du kan selv difinere at der skal være det samme billede på begge skærme eller de skal køre hver for sig. der er mange mange muligheder og fnktioner som man kan instille.
Avatar billede c-holst Novice
15. marts 2008 - 12:49 #7
Ja så blev jeg godt nok lidt klogere. Der er vist lige lidt jeg skal have fulgt op på. Beklager hvis mit indlæg har skabt unødig forviring, men har altid troet på, at forskelligt billede krævede forskellige udgange.