Avatar billede ravnkilde Nybegynder
17. juni 2001 - 20:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse fra CD-rom drev / Brænder-drev

Hej!

Jeg har opgraderet fra Win 98 til Win 2000, men nu kan jeg ikke bruge mit alm. CD-rom drev eller mit brænder-drev. Systemet kan godt se de to drev, men jeg kan simpelthen ikke læse hverken musik CD, original program-CD eller en brændt CD. Jeg kan derimod godt læse fra diskettedrevet.

Jeg har valgt filsystemet NTFS. Kan det have nogen indflydelse?

Please help me.

På forhånd tak.
Avatar billede hotpop Novice
17. juni 2001 - 20:31 #1
NTFS har intet med om du kan læse fra cdrom/brænder. Prøv at gå ind i enhedshåndteringen og se om der er nogle konflikter (Gul cirkel m. udråbstegn)
Avatar billede krede Nybegynder
17. juni 2001 - 20:32 #2
same as above! ^ ^ ^
Men hvad er det for nogle CDer?? Er du sikker på det ikke bare er nogle af dine spil du har prøvet? for Windåse2000 kan ikke alle spil som fx DarkStone
Avatar billede krede Nybegynder
17. juni 2001 - 20:32 #3
svar nok?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 20:35 #4
Når du nu er inde i enhedshåndteringen så se lige om dine cd-rm er sat til pio eller DMA, det sidste er det bedste og hurtigste.
Det er under Ide adatere ATA osv. at du skal sætte dem til DMA, husk at genstarte.
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
17. juni 2001 - 20:37 #5
Hotpop:

Der er ingen konflikter. Under enhedshåndtering er min CD-drev LG CD-ROM CRD 8282-B og brænder Plextor CD-R ganske nydeligt anført (under DVD/CD-rom drev).

krede:

CD\'erne er f.eks. programmet til mit lydkort. Der er ingen spil-CD\'ere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 20:40 #6
Hvis det ikke var helt tydeligt det jeg skrev så er det under enhedshåndteringen IDE ATA/ATAPI-controllere du skal sætte dine controllere til DMA.
Avatar billede krede Nybegynder
17. juni 2001 - 20:40 #7
JEG VED DET!!

Det er fordi du har OPGRADERET fra Win98 til 2000 der kan ske felj der! du skal bare formatere hele molevitten og installere win2000 det er noget lort men jeg er 99% på det virker!

Svar nok ??
Avatar billede hotpop Novice
17. juni 2001 - 20:49 #8
Tror at krede desværre har fat i noget der. Det KAN være pga. opgraderingen at dine drev ikke virker, men prøv at finde nye drivere til dine drev og se om det ikke virker :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 20:56 #9
Så er det hurtigere at foretage en rep. af din win2k installation, det plejer at hjælpe.
Bagefter kan du passende installere den nyeste Service Pack 2 (98.7Mb!).
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. juni 2001 - 20:58 #10
Har du indstalleret service pack 1 og 2
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. juni 2001 - 21:00 #11
Jeg kan ikke bruge min cd-brænder før jeg har installeret service pack 1 og 2, efter at jeg har formateret og indstalleret win 2000 (kunne hverken da jeg opgraderede, eller hvis jeg kører ren indstallation.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 21:03 #12
eric pedersen> Man behøver ikke at bruge SP! når man install. SP2. De ting der er lavet i SP1 er selvfølgelig lagt over i SP2.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. juni 2001 - 21:05 #13
:-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. juni 2001 - 21:20 #14
Krede.....eftersom du har samme problem, har du så heller ikke indstalleret service pack 2( :-] )
Jeg vil næsten lægge hovedet på blokken for at det hjælper.
Avatar billede mike23 Nybegynder
17. juni 2001 - 21:32 #15
han er en klog mand ham retaxes :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. juni 2001 - 21:48 #16
Mike23.......

>>>han er en klog mand ham retaxes :-)<<<
Hvordan skal den forstås ???
Smiger ??
Ironisk ??
Eller er i en og samme person
Avatar billede hotpop Novice
17. juni 2001 - 21:56 #17
eric-pedersen> kig her så får du svaret: http://www.eksperten.dk/spm/76227
Avatar billede mike23 Nybegynder
18. juni 2001 - 07:02 #18
Det er ikke ironi eric-pedersen.. Han har også hjulpet mig og har generelt styr på mange ting.

Sådan er det.
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
19. juni 2001 - 12:29 #19
Hej igen!

Tak for hjælpen - i sær til retaxes. Nu virker mine drev igen. Det hjalp med DMA.

M.v.h.
ravnkilde