Avatar billede fransen Nybegynder
12. marts 2008 - 21:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Powerbook G4 muligvis afgået ved døden

min powerbook G4 har været ustabil i en periode og nu vil den ikke starte mere.

har prøvet mange forskellige taste kombinationer under opstart - får en apple lyd og hører lidt aktivitet som er temmelig monoton.

der kommer aldrig lys i skræmen..

jeg stoppede en CD med leoparden i og prøvede med C + power - men nej og nu kan jeg ikke få CDen ud.
Avatar billede macintosse Nybegynder
12. marts 2008 - 21:59 #1
klik på musen og hold knappen nede under opstart, så bør din cd/dvd komme ud.
prøv at skift batteriet
Avatar billede fransen Nybegynder
12. marts 2008 - 22:27 #2
batteriet er selvf. af ældre dato - men den viser fuld spænding.

har prøvet med 'musen' i touch padden og med en extern mus - uden success

je gprøver at skaffe et andet batteri...
Avatar billede sd8220 Seniormester
12. marts 2008 - 22:37 #3
Mht at få din CD ud, så sidder der ved siden af der, hvor du satte CD'en ind, et lille bitte hul, som du kan stikke en udrettet papirsklips ind i og ad den vej skubbe til en lille dims, der mekanisk skubber din CD ud.

Umiddelbart ville jeg jo gætte på en  harddisk, der var stået af/eller et system, der var gået i rod.

Har du ikke nogen strømforsyning til den?

Den burde, så vidt jeg husker, ikke behøve at have batteriet i, når du starter den.
/Sebastian
Avatar billede fransen Nybegynder
13. marts 2008 - 08:47 #4
nu sidder jeg ikke ved powerBOOKen lige nu - men jeg husker ikke et lille hul ved siden af slottet?
Avatar billede sd8220 Seniormester
13. marts 2008 - 14:17 #5
Hejsa

Det er MEGET lille, der er lige pldas til en papirsclipse-ende ;)
Måske er det under - jeg kan ikke præcist huske placeringen; men den plejer at være der.

/Sebastian
Avatar billede fransen Nybegynder
13. marts 2008 - 17:47 #6
nope ikke noget hul i min powerbook G4 - men jeg har kastet mig over et puslespil på http://www.ifixit.com/Guide/Mac/PowerBook-G4-Al-17-Inch/HD-Replacement/55/6/
Avatar billede fransen Nybegynder
17. maj 2008 - 15:09 #7
sagen lukkes - nyt motherboard er installeret - møj dyrt men det virker