Avatar billede nybygger Nybegynder
11. marts 2008 - 19:42 Der er 16 kommentarer

www.eventportalen vises stadig forkert på Google

Hej!

Vi kan simpelthen ikke forstå, at vores site stadig vises forkert på Google efter næsten 3 uger. Vi har for et par uger siden flyttet domønet/hostingen www.eventportalen.dk fra Dandomain til Surftown (Anbefalet), men kan stadig efter 3 uger konstatere, at når man søger direkte på www.eventportalen.dk står her stadig en masse fra Dandomain...?

Nogen der kan hjælpe...? Har fået atvide, at jeg skulle tilmelde den links sider for, at komme af med "problemet".

På forhånd tak...!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. marts 2008 - 21:55 #1
Er eventportalen.com også jeres? Den peger stadig på dandomain, så vist jeg kan se.
Avatar billede cwboy Nybegynder
11. marts 2008 - 22:01 #2
Der er mange parametre for, hvor ofte Google kigger forbi. Bl.a. er der nogle meta-tags, man kan sætte, for at vejlede søgemaskiner i, hvor ofte de skal komme.

Fx.  <meta name="revisit-after" content="3 days">

Jeg kan også anbefale Google Webmaster Central - der kan du bedre styre, hvordan Google skal indeksere dine sider:
http://www.google.com/webmasters/
Avatar billede nybygger Nybegynder
11. marts 2008 - 22:03 #3
Nej, det er kun dk der er vores, men det er et par uger siden sitet kom på. Dog skal det siges, at der ikke endnu er linket det store til andre sider. Undrer os bare, at der stadig står Dandomain når der søges direkte på siden...?

Nogen forslag til vi hurtigst muligt kan få fjernet dem :-)
Avatar billede nybygger Nybegynder
11. marts 2008 - 22:04 #4
Tak. Vil prøve at kigge på googlewebmaster
Avatar billede nybygger Nybegynder
11. marts 2008 - 22:07 #5
Nogle ideer om hvorfor siden mange gange falder ud...? Meget ustabil...?
Avatar billede keysersoze Guru
11. marts 2008 - 22:27 #6
cwboy - hvis den revisit hjalp noget som helst ville ethvert site sætte den til 1 dag så der kom en robot forbi hver eneste dag, den er irrelevant at komme på.

3 uger uden ændringer er ikke voldsomt - der kan let gå betydelig mere, specielt når sitet er så lidt synlig som det nu engang er, fx er der ingen/meget få der linker til sitet og det er der hvor disse "links sider" kan komme ind og afhjælpe problemet lidt.

... noget helt andet er så at jeg klart hellere ville foretrække dandomain en surftown - men smag og behag :)
Avatar billede nybygger Nybegynder
11. marts 2008 - 22:37 #7
Jamen lad mig endelig høre lidt mere om udbydere for overvejer faktisk
Dandomain :-()
Avatar billede cwboy Nybegynder
12. marts 2008 - 09:30 #8
keysersoze: Jeg skrev også kun, at det var en vejledning til søgemaskiner...

Google finder selv ud af, på baggrund af tidligere gennemgange, om siden opdaterer regelmæssigt.

Hvis der længe har været samme indhold (Dandomain parkeringsside el. lign.) sætter søgemaskinerne gennemgangsfrekvensen ned.

De sider, jeg normalt arbejder med, har væsentlig højere gennemgangsfrekvens end 3 uger.

Fremadrettet, sørg for, at der er nyt indhold hver dag - og få en masse links fra andre steder til dit site.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2008 - 11:22 #9
cwboy >> jamen, der er jo ingen vejledning i det når ingen af søgemaskinerne bruger den, den gør absolut ingen forskel. Og der er også mange flere faktorer der spiller ind end opdateringsraten på sitet. Jeg ville fx 1000 gange hellere have en side som havde massevis af indgående links fra relevante og populære sider end jeg ville have nyt indhold på min side hver dag - for robotterne følger links og dermed er der større sandsynlighed for at få besøg på den måde end bare ved at lægge nyt indhold ind og det er også netop det der er udfordringen ved et nyt domæne.

Det er ganske normalt med en bedre gennemgangsfrekvens end 3 uger - men har du et relativt nyt domæne uden links fra eksterne sider vil man let opleve mere også selvom man lægger nyt indhold ind... derfor er de eksterne links klart det vigtigste.

nybygger >> der er mange forhold at tage højde for mht webhotel og uanset hvilket man kigger op vil nogle have dårlige erfaringer - personligt foretrækker jeg wannafind, dandomain eller specielt www.netsite.dk hvis Plesk kontrolpanel er en utrolig lækker ting.
Avatar billede nybygger Nybegynder
09. april 2008 - 23:10 #10
Keysersoze... Jamen hvis du eller I allesammen skulle komme med nogle gode råd omkring relevante links og optimering deraf hvad kan I så foreslå...?

Vh
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2008 - 17:44 #11
relevante links kender jeg ikke umiddelbart inden for din kategori - optimering kan du læse en del om her;
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2008 - 12:54 #12
glemte vist línket i sin tid; http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

og så er det vidst også på tide at lukke :)
Avatar billede Eventbutler Praktikant
18. marts 2020 - 11:02 #13
Vi havde samme problem hos https://eventbutler.dk da vi først lagde vores site live.

Så fik vi implementeret en Sitemap.xml fil og så blev sitet indekseret i Google 3 dage efter.

Jeg håber, at det hjælper.
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2020 - 11:50 #14
Wauw - 12 år senere... Og endda et elendigt forsøg på linkbuilding.
Avatar billede Festanders Praktikant
14. juli 2020 - 23:56 #15
Jeg har samme problem! Jeg har prøvet at implementere en fil, hvor alle sider linkes til klart og tydeligt for Google, men den dukker ikke op.

Jeg har en side https://festindslaget.dk, der omhandler underholdning til fest, fødselsdage, julefrokost, konfirmation etc. Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre - selvom jeg ikke umiddelbart kan se hvorfor det skulle have en betydning?
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2020 - 20:21 #16
#15 Men nu fik du dig da lige forsøgt med lidt elendig linkbuilding...