Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
05. marts 2008 - 18:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

viser ikke ikoner ordenligt

hej...
jeg er bange for at der er noget galt med min computer...
den vil ikke længere vise ikonerne på computeren den viser dem som ikoner den ikke kender... men jeg kan stadig trykke på dem og så åber programmet... jeg har prøvet at køre en virus scan men den fandt intet... jeg har avg... er der nogle der ved hvad der er galt og hvad jeg skal gøre for at få den til at virke igen...
mvh thor
05. marts 2008 - 18:34 #1
"...den vil ikke længere vise ikonerne på computeren den viser dem som ikoner den ikke kender..." - ikke forstået ???
Avatar billede dxlil Nybegynder
05. marts 2008 - 18:44 #2
prøv en scan med avast® - gratis prøveversion, lortekarma men finder sgu meget

eller spybot.com

og se om nogle unødvendige startprocesser kører (bzw nogle du ikke kender men er kommet for nylig?)
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
05. marts 2008 - 18:58 #3
de ting der ligge på skrivebordet som fx papirkurv... vises nu som et ikon som computeren ikke kender... sådan er det med alle ikoner på computeren(næsten)...

har prøvet at køre avg er den ikke lige så god som avast???
Avatar billede dxlil Nybegynder
05. marts 2008 - 19:08 #4
avg sux imo.

Avast fandt på mine forældres PC nogle rootkits og en del trojanere.
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
05. marts 2008 - 19:16 #5
ok prøver det lige
Avatar billede dxlil Nybegynder
05. marts 2008 - 19:16 #6
desuden kan det også bare være din pc er så overbelastet at den ikke kan nå at loade ikonerne ( nogle gange unlader den elementerne totalt, andre gange viser den kun de der noname ikoner og tredje gange viser den alt men kan ikke åbne dem)
05. marts 2008 - 19:57 #7
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
[Tweak UI - This PowerToy gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface, including mouse settings, Explorer settings, taskbar settings, and more.] ->
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Der er et punkt kaldet [Repair Icons] - prøv den.
(Der er også andre lækkerier i den pakke...)
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
05. marts 2008 - 20:43 #8
tror ikke min computer er overbelasted da den ikke loader langsomt... eller har problemer med at åbne ting hurtigt... og så er det næsten alle ikonerne den er gal med...

skal jeg så repair alle mine filer på computeren... det er jo alle filer og mapper den er gal med...

prøver lige at opdatere avast og køre det igen...

hvad kan jeg ellers gøre... det her er sku trals
05. marts 2008 - 21:37 #9
Prøv denne kommando for at rette fejlen:

Indsæt din WindowsXP Cd i drevet
Luk det vindue som popper op.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Windows Cd skal ligge i drevet under denne kommando.
Du vil ikke få en tilbagemelding om noget er rettet.
Det mellemrum mellem sfc / skal være der.
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
05. marts 2008 - 22:24 #10
det kan jeg desværre ikke da jeg har købt min computer med windows installeret...
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
06. marts 2008 - 00:07 #11
jeg vil gerne takke jer... skulle bare lytte lidt mere på karise og ha repair mine ting det virker fint nu... det undre mig bare hvad der var galt??? nogle som ved om det er en virus jeg eller hva det kan være... det kom efter jeg havde koblet min computer sammen med en vens computer... han har aldrig haft dette problem

men mange tak for hjælpen...

mvh thor
06. marts 2008 - 07:49 #12
... hvilken procedure gjorde udslaget ?