Avatar billede sniperdog Nybegynder
05. marts 2008 - 16:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til netbank

Hey eksperter..

Jeg bøvler alt for meget med at få min netbank til at virke.. har prøvet at installere seneste java, tidligere java, java fra microsoft, java fra sun.. men lige lidt hjælper det..

Jeg får følgende besked... :

The publisher cannot be verified from a trusted source. Code will be treated as unsigned.
name: java.io.Ioexception: invalid keystore format.

Er der nogen der kan hjælpe mig, har i øvrigt det samme problem med min digital signatur hvis det kan være til nogen hjælp
Avatar billede vejmand Juniormester
06. marts 2008 - 06:23 #1
Prøv lige dette:
Højreklik på IE-ikonet -> Kør som administrator
Avatar billede koldborg Nybegynder
06. marts 2008 - 11:42 #2
download den nyeste jave og så skulle det køre.

http://www.java.com/en/download/index.jsp
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2008 - 12:23 #3
Åben et Internet Explorer vindue, gå ind i IE Funktioner > Internetindstillinger > Klik på faneblad Sikkerhed > Klik på Websteder du har tillid til > Klik på Websteder.

I Føj dette websted til zonen skriver du *.danskebank.dk (hvis du har Danske Bank), *.netbank.nordea.dk (hvis du anvender Nordea).

Anvender du en anden bank, skal du kende deres web adresse, og alt i adressen der står før navnet erstatter du med *.

Inden du trykker Tilføj, skal du fjerne fluebenet ud for Kræver servergodkendelse. Tryk på Tilføj. Tryk på Luk. Klik på OK.

Nu lukker du browservinduet, og starter et nyt op. Log dig ind i din netbank.
Avatar billede sniperdog Nybegynder
06. marts 2008 - 18:50 #4
Har tilføjet hjemmesiden, installeret nyeste java og prøvet at køre som administrator..
Så skete der sq noget.. En ny fejl:

The publisher cannot be verified from a trusted source. Code will be treated as unsigned

Name: com.ibm.cbt.thinclient.netbank.logonapplet

Any ideas folkens??
Avatar billede koldborg Nybegynder
06. marts 2008 - 19:02 #5
husk at se efter om java er aktiveret i din browser, kig under funktioner og administrer tilfølelselsprogrammer
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2008 - 19:02 #6
Hvilken netbank er der tale om ?
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
06. marts 2008 - 20:04 #7
Ok, jeg køre vista har problemer med net bank (Nodea) men kun med firefox derfor bruger jeg explore til netbank..
Avatar billede sniperdog Nybegynder
06. marts 2008 - 20:34 #8
java er aktiveret i browseren så det er desværre heller ik det..

Det er nordea netbank den driller med..

Har testet i Firefox, her virker det heller ikke..
Avatar billede koldborg Nybegynder
06. marts 2008 - 20:53 #9
har lige været inde på nordea net bank uden problemer, så net bank virker og er ikke nede,

prøv dette link

https://www.netbank.nordea.dk/netbank/index.jsp
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2008 - 22:58 #11
Nordea kan ikke lide at der er flere versioner af Jave installeret, så prøv at afinstallere alle java versioner, ganstart maskinen, og så installere jave ver. 1.6.0.

Når du åbner IE og går til www.nordea.dk, Klik på loggin, står der så "Websteder, du har tillid til | Beskyttet tilstand: Fra" i status linien nederst ?
Avatar billede sniperdog Nybegynder
08. marts 2008 - 09:15 #12
Tak for svarende, men intet hjælper..
Har fundet ud af lidt mere der måske kan hjælpe?

Når jeg går ind i kontrolpanel, åbner JAVA, vælger fanebladet Security, klikker certificates, kommer den med følgende fejl:

java.io.Ioexception: invalid keystore format.

Måske det kan bruges??

General exception
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. marts 2008 - 11:38 #13
Så er det Java der er ged i.

Da du har geninstaleret Java flere gange, kunne det være disken der er et eller anet galt med netop hvor Java ligger.

Fjern java ved hjælp af "programmer og funktioner" i kontrolpanelet.
Gå i Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv chkdsk /f /r og tryk enter.
Den vil nu nu rette fejl på disken, og genoprette læsbare sektorer. Det kan godt tage lidt tid på en stor disk. Når den er færdig med chkdsk, installerer du Java igen, og krydser fingre.
Avatar billede sniperdog Nybegynder
26. marts 2008 - 14:04 #14
Jeg fandt nu endelig.. lang om længe.. en løsning..

Download Microsoft Java VM.. den vil ikke installere under vista, men ved at højreklikke på filen og udpakke den til en mappe kan filerne køres alligevel..

Derefter køres javatrig.exe  og det installeres så på vista..

Endelig.. 3 måneders kamp er overstået..

Tak for forslagende ellers...

Casper
Avatar billede sniperdog Nybegynder
26. marts 2008 - 14:05 #15
..