Avatar billede matr Nybegynder
04. marts 2008 - 10:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Unknown column på en server men ikke på en anden?

SQL-forespørgsel: Dokumentation

SELECT CONCAT( fv_figurer.fig_navn, ' ', fv_figurer.kat_forkortelse, '.' ) AS figur_navn, fv_figurer.filnavn, fv_figurer.folder
FROM fv_figurer, fv_opgaver
INNER JOIN fv_opgaver_figurer ON fv_opgaver.opgave_id = fv_opgaver_figurer.opgave_id
AND fv_opgaver_figurer.figur_id = fv_figurer.figur_id
WHERE fv_opgaver.opgave_id = '8'
LIMIT 0 , 30

MySQL returnerede: Dokumentation
#1054 - Unknown column 'fv_figurer.figur_id' in 'on clause'

Jeg får ovenstående fejl når jeg kører denne forespørgsmel. Det som undrer mig er at dette fungere på den server jeg er ved at skifte fra? Er der nogle som kan give noget input på hvordan dette kan være, og hvordan jeg kan løse det. Jeg vil gerne give mange point...
Avatar billede fennec Nybegynder
04. marts 2008 - 10:31 #1
En "Unknown column" må betyde at kollonen ikke eksistere. Jeg vil derfor tro at dine databaser ikke er ens. Den nye må mangle en kolonne eller også hedder de noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 10:38 #2
hvad siger DESCRIBE TABELNAVN for hver tabel på hver server?
Avatar billede matr Nybegynder
04. marts 2008 - 11:34 #3
Jeg fandt ud af det skyldes en version konflikt imellem mysql 4 og 5.. Men tak for input i deler pointene :)
Avatar billede fennec Nybegynder
04. marts 2008 - 12:04 #4
.o) <-- One Eyed Jack