Avatar billede psychopaticola Nybegynder
03. marts 2008 - 18:22 Der er 5 kommentarer

Er processoren stået af?

Hey guys.

Da jeg for et par uger siden lige pludselig intet signal fik fra min computer og til skærmen og tastaturet (NUM-LOCK eller CAPS-LOCK) og uden den obligatoriske opstarts-beep-lyd, prøvede jeg en masse, uden resultat (heriblandt at fjerne alle unødvendige komponenter).

Jeg skiftede grafikkort og skærm, men det samme skete - intet signal. Jeg kom dog til den konklusion, at det måtte være motherboardet, så jeg anskaffede et nyt BioStar micro-ATX. Det samme skete - intet signal til skærmen og ingen opstart whatsoever!

Jeg tænker, at det muligvis kunne være CPU'en, der er røget sig en tur..? Men dumt at bruge 1000 kr. på en ny processor, hvis det ikke er det, der er galt. Hvad gør jeg?

Mine specs:
CPU: Intel P4 3,2 GHz, socket 478
RAM: 2x 512 MB Kingston DDR SD RAM
MOBO: ABIT IC7-G (det gamle) / BioStar P4M80-M4 (det nye)
GRAFIKKORT: 128 MB GeForce 6600GT
KABINET: Cooler Master Cavalier 1
HDD: Seagate 160 GB
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. marts 2008 - 18:39 #1
Du kan prøve med en RAM-klods af gangen, for at udelukke dem.
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
03. marts 2008 - 19:11 #2
^^ Tak, men har jeg prøvet. Har prøvet at starte med alt frakoblet - undtaget kølere, CPU, CMOS-batteri og ledningen til power switch'en. Og en computer bør vel kunne starte BIOS'en, selv om RAM'ene ikke er sat i?
Avatar billede matcho Nybegynder
03. marts 2008 - 19:12 #3
Du nævner slet ikke strømforsyning det kunne jo også være den der ikke giver strøm nok har prøvet og restte bios.
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
03. marts 2008 - 19:15 #4
Hm, hvordan finder jeg ud af, om problemet ligger i strømforsyningen eller hos CPU'en? Og BIOS'en har jeg jo prøvet at resette (ved at tage batteriet ud og indsætte det igen?), desuden også ved at skifte motherboard.
Strømforsyningen har desuden også tidligere givet strøm nok... Det' jo ikke en ny computer. :)
Avatar billede matcho Nybegynder
03. marts 2008 - 20:01 #5
Jeg mener du har 2 muligheder:Låne en strømforsyning du behøver ikke sætte den i stikkene til strøm kan nå ude fra.
Eller få en som har et bundkort der kan køre din cpu afprøve den, eller du kan låne til og prøve.