Avatar billede hansen_81 Nybegynder
28. februar 2008 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVI-HDMI Kabel, plus billede

Hej alle

Sagen er jeg har bestilt et nyt LCD fladskærm, hvor i 2 der er 2 HDMI indgange.. (Sony 40D3500)

Den ene hdmi går selvfølgelig til ps3'
Den anden skulle gerne gå til fra min computer til tv'et

Min computer har ikke en hdmi udgang, og derfor skal/kan jeg bruge en DVI-udgang, hvilket jeg tror det er? :D er ikke sikker..

Der er selvfølgelig også muligheden for VGA, men DVI er bedre har jeg læst..

Så derfor, vil jeg spørge jer herinde om dette kabel vil kunne passe og virke på mit grafikkort/computer ;)

http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_dvi_kabel/hq_high_quality_dvi_hdmi_kabel_3_m_819_da.html

Billede af min grafikkortudgang (Geforce 8600GT)

http://peecee.dk/upload/view/100677

Venlig hilsen Benjamin Hansen
Avatar billede drean Nybegynder
28. februar 2008 - 14:42 #1
Ja, det burde passe.

Derud over skal du også huske at trække noget lyd fra lydkort til dit tv/forstærker.
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
28. februar 2008 - 14:56 #2
Ja, det er det.. men hvad er det så for et kabel :)
Har ikke specielt meget forstand på det..

Evt. et link til et sådan et :)

På forhånd tak
Avatar billede drean Nybegynder
28. februar 2008 - 15:02 #3
Du kan vælge at bruge et alm phono kabel som f.eks et af dem her:
http://www.av-cables.dk/phono/minijack_2_x_phono_kabel_36_da/

Tjek dog lige først at dit kommende tv eller din forstærker har de indgange der kræves.

Det kan også være du kan bruge noget andet til lyd, f.eks noget digitalt eller lign, hvis dit lydkort og forstærker understøtter det, men det har jeg ikek den store forstand på.

Jeg kører selv med sådan en løsning, et DVI -> HDMI også et alm phono kabel som jeg kører til min forstærker, og det er jeg da helt tilfreds med.
Avatar billede hansen_81 Nybegynder
28. februar 2008 - 15:08 #4
Jep, men jeg har ingen forstærker :)
Bare mit tv' hvertfald i første omgang. Men tv'et har indgange til de der stik ved jeg :) - Tror bare det skal være no-name de billigste, det kan vel ikke gøre nogen stor forskel, når jeg alligevel ingen højtalere har til.
___
Tak for hjælpen :)
Kunne jeg gi karma, havde jeg gjort det
Avatar billede drean Nybegynder
28. februar 2008 - 15:12 #5
Jo, de billige no-name er fine til det.

Velbekomme :)
Avatar billede ostemann Nybegynder
05. marts 2008 - 19:51 #6
Kablet ville ikke kunne bruges!

Grunden er at HDMI er en digital indgang som er i tv´et og VGA er et analog signal. Det vil ikke kunne arbejde sammen.

Den bedste løsning ville være at bruge VGA vis der er det i dit TV.
Avatar billede ostemann Nybegynder
05. marts 2008 - 19:53 #7
Undskyld havde forstået spørgsmålet forkert.

Kablet passer fint.