Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 15:06 Der er 19 kommentarer

Domæner generelt

Hej alle

Jeg ejer et par domæner som er registreret ved surftown. Det drejer sig både om .se .eu og .dk. Hvorfor surftown.dk? -fordi de har nogle meget billige priser.

De skal engang i fremtiden pege på et webhotel der ikke er hostet af surftown! Jeg har hørt meget godt om gratisDNS, men er lidt i tvivl om det fungerer som jeg har opfattet det.

Kan jeg betale afgiften til surftown.dk men have domænerne registret på gratisDNS's navneservere? Eller fungerer det ikke sådan? Vil gerne have samlet domæner et sted, og betale så lidt som muligt for dem.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
27. februar 2008 - 15:20 #1
Det kan du godt, så længe Surftown accepterer det (jeg kender ikke deres politik).

Btw, jeg har selv brugt gratisdns de sidste 5-6 år, og har aldrig haft problemet med dem.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. februar 2008 - 15:21 #2
Jeg vil kraftigt anbefale GratisDNS. Jeg har selv brugt dem i ca. 5 år nu og har alle dage været meget tilfreds. Prisen er der heller ikke noget galt med.
Hvis du vil have dine domæner hostet host GratisDNS er det ganske rigtigt gratis. D.v.s du skal selvfølgelig stadig betale til dk-hostmaster og de andre hostmasters for domænerne. .dk domæner bliver betalt direkte til dk-hostmaster. Men f.eks. .org domæner bliver betalt gennem gratis dns (alt sammen automatiseret med en reminder i RIGTIG god tid).

Du kan IKKE betale til surftown og så have hostet hos GratisDNS. Det er enten/eller. Du kan dog have dit webhotel liggende hvor som helst.
Avatar billede nicolaib Praktikant
27. februar 2008 - 15:22 #3
Hvad angår .dk så betaler du efter oprettelsen ikke længere til udbyderen hvor de er købt men direkte til dk-hostmaster. Det er dermed den samme pris uanset hvor du har købt dem. Jeg kender ikke lige til situationen for de andre domæner men som jeg husker det er det det tilsvarende for .se.
GratisDNS fungerer lige så godt som du har hørt. Altså rigtigt godt. Smart at have dem samlet og nemt at administrere. Hvis du skal have dem flyttet kommer du sikkert af med en afgift der hvor du har købt dem. Men du kan jo så istedet pege dem derhen hvor du vil. Det er normalt gratis. Fremtidige domæner kan du jo så købe hos GratisDNS.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. februar 2008 - 15:23 #4
For at uddybe. Hvis du har et webhotel hos Surftown, kan du godt have DNS hostes hos GratisDNS. Det kræver blot at Surftown går med til det samt at de oplyser dig om opsætningen af de nødvendige DNS records. Hvis ikke surftown er samarbejdsvillige, vil jeg forslå i123.dk som jeg selv bruger (med DNS hosted hos GratisDNS)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 15:27 #5
Det er bare det at gratisDNS tager en deel mere for domænerne end surftown :(
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 15:30 #6
GratisDNS.dk, jeps. De er ikke gode mht. support, men det hele er nemt, og gratis. Ellers er der jo Eksperten. :)
Avatar billede venturer Nybegynder
27. februar 2008 - 15:41 #7
Du skal huske at domæneprisen på 62,50 hos surftown vist kun gælder ved sammentidig oprettelse af webhotel.
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2008 - 15:56 #8
Jeg bryder mig da ikke om at se http://www.surftown.dk/?docid=1070d2bd-ec29-4c8a-b14b-0a0739e884e4

De skriver at Årsafgiften er 62,50 prisen er nu kun 45,- hos DK-Hostmaster

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=56
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 16:08 #9
Det er da også billigt, ingen arbejder gratis.
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 16:10 #10
Man kan få alt billigt, men intet er gratis, og hvis, er der noget andet du skal betale for at få det gratis, såh....
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 16:11 #11
Både på dk se og eu domæner tager gratisDNS en del mere end surftown. Vi har et webhotel hos surftown med rigtig god support. Vi benytter nemlig deres betalingsløsning!
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2008 - 16:22 #12
Jeg blev lidt nysgerrig efter at høre Surftown om hvorfor de skriver at der er et årsgebyr på 62,50 for et .DK, deres forklaring via Sales Chat var at det vidste han da ikke andet end at det måtte koste noget mere at oprette hos DK-Hostmaster end at fornye det.

Så Gratis oprettelse er en definition da man betaler 62,50 for at oprette domænet sammen med webhotellet.

justrace -> Folk får den support de generelt beder om, hvis folk skriver, mit domæne virker ikke, uden at skrive domænet. Så kunne folk lige så godt have skrevet min bil vil ikke starte eller andet lige gyldigt. Folk skal lære at skrive sådanne som ting, hvordan konstaterer man det ikke virker, og vigtigt hvad er domænet. Med 144134 (Skrivende stund) domæner er det en gætteleg uden domæne
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 16:34 #13
Jeps, lige hvad jeg mener. Et godt svar kommer kun af et godt spørgsmål, ikke at forveksle med at der findes dumme spørgsmål, for det gør der ikke, kun spørgsmål der ikke fortæller problemet ordentligt.
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 16:36 #14
.... og så er 62,50 s'gu billigt.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. februar 2008 - 08:28 #15
leif -> Nå, du mener vel den gratis registrering? Der er jo ikke noget ekstraordinært ved Surftowns måde at gøre det på; Hos mange af de andre får du endda lov til at betale for den oprettelse, Surftown tilbyder gratis :)

Altså udover forskellen på de 45 og 62,50
Avatar billede justrace Novice
28. februar 2008 - 08:44 #16
... og de højt roste, bruger dem selv med stor tilfredshed, GratisDNS.dk tager 89,-.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2008 - 14:47 #17
De 89 er vel kun første år..? fremover betaler man vel de 45 til dk-hostmaster?
Og er det ligesådan med et .se ? første år 250, men hvad med de efterfølgende år?
Avatar billede leif Seniormester
28. februar 2008 - 15:34 #18
Så vidt jeg kan se så koster det 239,- for efterfølgende år for .SE da opkrævningen kommer via GratisDNS
Avatar billede leif Seniormester
28. februar 2008 - 15:35 #19
Ja, de 89,- er registering inkl. 1 års afgift