Avatar billede csn79 Nybegynder
27. februar 2008 - 14:14 Der er 15 kommentarer

Hvad synes I?

Hvad synes i om denne hjemmeside?
http://www.danskferieservice.dk/

Det er den første hjemmeside jeg har lavet helt selv. Har I nogle forslag til forbedringer?
Avatar billede g0t Nybegynder
27. februar 2008 - 23:16 #1
Den er såsom fin nok. Er ikke vild med designet. Formange forskellige farver, eller måske passer farverne ikke sammen. Men det kan jo rettes til, ellers fin.
Avatar billede matcho Nybegynder
28. februar 2008 - 18:30 #2
Er faktisk god og informativ,men ville nok lave baggrundsfarven lidt lysere så kontrasten til teksten bliver bedre.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
02. marts 2008 - 10:28 #3
Menu: kan godt li at der er en mouseover effekt, men at skriftstørrelsen skifter får hele menuen til at hoppe. Det ville jeg fjerne, det kan se ud som om det er en fejl.

Rammen omkring info i højre side, ville jeg give den mørkeblå farve fra banneret. Tror det ville give mere ro på siden.

Selve designet har jeg ikke så meget til endten kan man li det eller så kan man ikke.
Skulle der være noget som måske kunne laves, ville jeg fjerne det mellemrum mellem banner og menu.

Billedet på forsiden ville jeg nok skifte til et der er mere relevant, med mindre i også vi passe sådan en kat.! ;)

Men til det er din første side, må jeg siden den er en hel del bedre end min første :D
Avatar billede duddimai Nybegynder
15. marts 2008 - 21:23 #4
Taget i betragtning af, at det er din første side, er det godt klaret.

Desværre, når det er et firma, er det vigtigt, at det ikke ser amatør agtigt ud. Hvis det gør det, kan du miste kunder. Man skal jo aldrig dømme en bog på omslaget, men det gør folk nu engang alligevel, og hvis siden ikke ser professionel ud, så kan det måske give udtryk for, at firmaet heller ikke er professionelt.

Det som der, efter min mening, er amatør agtigt, er baggrunden, den er forfærdelig. den måde bunden fader ud på ser også forfærdeligt amatør agtigt ud, måske fordi siden stopper brat for derefter, at fade ud fra gennemsigtig til en dybere blå, og det ser ikke pænt ud.

som jimmydk er inde på, er det ikke godt som menuen hopper ved mouseover effekten, det er ret frontpage agtigt.

Topbanneret skal støde på til menuen, rød tekst på blå er big no no, og bunden skal fade med hvid og ikke gennemsigtig. så er du nærmere målet efter min mening.

Jeg håber du kan bruge kritikken :)

Mvh
Mai
Avatar billede csn79 Nybegynder
16. marts 2008 - 09:39 #5
Tak for kommentarerne allesammen

Mai, det er klart en hjemmeside skal se professionel ud, hvis firmaet skal tages seriøst. Men jeg synes egentlig min side ser nogenlunde prof ud ihvertfald iforhold til andre af den slags firmaer.
Hvad er det ved baggrunden der er forfærdeligt? Ville en ensfaret baggrund være bedre? Synes bare det kommer til at se lidt tomt ud med en hel hvid baggrund.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
16. marts 2008 - 11:51 #6
Baggrundsfarven behøver ikke være helt hvid, du kan knække den en smule.
Eller du kan prøve en meget lys blå.

Men de ændringer du har lavet har hjulpet en helt del, thumps up til det da. ;)
Avatar billede duddimai Nybegynder
16. marts 2008 - 18:33 #7
Det der er forfærdelig ved baggrunden er at den er grynet, det er ikke blødt og stilrent for øjnene, det er groft og det "støjer"

Jeg synes det er fint med en mønstret baggrund, den skal bare ikke være så grov..

Jeg har googlet dine konkurenter, og jeg har da fundet nogle meget mere prof hjemmesider. Denne her feks: http://www.denrenebakke.dk/ den er enkel og meget prof at se på.

Men du har ret i, at der også er sider der er meget mere uprof end din, helt bestemt.

I første omgang synes jeg dog du skulle prøve at finde et andet mønster til den baggrund. måske noget med nogle poter eller noget i den stil.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
16. marts 2008 - 19:47 #8
den side ville jeg ikke lige fremhæve som prof.

Kig lige på den med en firefox.

Jeg har ændret baggrundsfarven til den mørkeblå du har brugt som border.
fragcity.dk/ferieservice.jpg

Prøv at se den, det giver et mere roligt billede.
Men dermed ikke sagt at du skal bruge den ;)
Avatar billede duddimai Nybegynder
16. marts 2008 - 21:32 #9
jimmydk >> Nej ok, det ser sølle ud i FF, men som man ser den i IE er den da prof design mæssigt. At den så ikke er optimeret til andre browsere er en helt anden snak.

Synes det ville være en klar forbedring som jimmydk har forslået.
Avatar billede csn79 Nybegynder
17. marts 2008 - 10:37 #10
Mange tak for forslaget og kommentarerne. Det er fedt at få nogle andre øjne til at kigge på det. Jeg prøver at arbejde videre med baggrunden. Jeg havde selv tænkt noget med poter :)
Avatar billede jimmydk Nybegynder
17. marts 2008 - 13:29 #11
det var så lidt.!

Smid lige et link når du er færdig. ;)
Avatar billede csn79 Nybegynder
17. marts 2008 - 19:50 #12
Så har jeg arbejdet lidt videre med det. Håber den er blevet bedre nu. Jeg synes den er blevet mere rolig at se på :) http://www.danskferieservice.dk
Avatar billede jimmydk Nybegynder
17. marts 2008 - 20:09 #13
Meget bedre :)
Avatar billede matcho Nybegynder
18. marts 2008 - 00:07 #14
Meget klar og rent nu,men havde ellers glædet mig til din ide med poter, eventuelt gøre billedet mindre og poter der ligesom pegede derhen.
Avatar billede duddimai Nybegynder
18. marts 2008 - 09:29 #15
Det gjorde virkelig underværker at den baggrund kom væk. Det er meget bedre nu.

Så er der dog andre ting der falder i øjnene. Din mouseover på menuen er rød. Rød på blå, passer ikke rigtig sammen. Faktisk synes jeg at man skal holde sig fra rød på links. det ser sgu ikke godt ud.

Ellers er du ved at være der :)