Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
26. februar 2008 - 18:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spil på én computer fra min egen.

Hej alle sammen.
Jeg undrede mig over om det var muligt at spille på en computer fra min egen.

Jeg vil f.eks. gerne spille medieval total war som kræver en rimlig hæftig computer,  det kan min bærbar ikke trække, men husets stationær kan.

Jeg tænkte på om man kunne spille spillet på stationæren fra bærbaren, så at det var stationærens hardware der blev brugt men billedet blev vist på bærbaren samt bærbarens mus og tastatur blev brugt.

Havde forstilt mig at dette kunne gøres ligesom når man tilføjer en ekstra skærm til computeren, men vil godt have det til at køre over netværket.

Har prøvet at dele mappen med spillet, men spillet virker selvfølgelig ikke der, da der er meget mere end bare mappen, som ikke bare lige kan deles med nætværksteder.

Er der nogle som har forslag?
Tak på forhånd.
Martin Dalgaard
Avatar billede justrace Novice
26. februar 2008 - 18:51 #1
Det er helt udelukket... :) Spillet skal installeres og silles på den pc du sidder ved.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
26. februar 2008 - 19:47 #2
det kan du godt, men det er ikke særlig godt.
du kan jo tilgå den stationære med et fjernskrivebord og så spille på den, så er det kun tastatur/mus og skærmbilled der skal over netværket

men det er altså store mængder data der skal over netværket
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
26. februar 2008 - 19:49 #3
Men der må jo være en eller anden måde hvor man kan udvide skærmen, ligesom man kan manuelt med kable.

Eller kan man ikke hacke computeren også starten programmet fra bærbaren?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
26. februar 2008 - 20:02 #4
du skal slet ikke startet programmet på den bærbare
1 du sætter den stationære op til at acceptere fjernforbindelser
(egenskaber for system, tillad fjernforbindelse)

2 på den bærbare trykker du start --> kør --> skriver mstsc.exe

3 i den boks der kommer frem skriver du enten navnet på den stationære eller ip-adressen
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
26. februar 2008 - 20:03 #5
hov fik ikke lige det sidste med:

4 du skriver brugernavnet og koden på brugeren på den stationære
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
28. februar 2008 - 12:32 #6
Cool det virker , takker,  lidt svært at få spillene til at køre ordenligt, men det er stadig en løsning, smid et svar :D
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
28. februar 2008 - 17:29 #7
nopen ingen points her, behold dem bare
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. marts 2008 - 20:11 #8
forsigtig forespørgsel, vil du ikke være sød og lukke dit spørgsmål

bare post et svar selv og accepter det
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
25. marts 2008 - 20:45 #9
fornemt, jeg takker igen