Avatar billede fodlisten Nybegynder
25. februar 2008 - 21:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

USB nøgle, defekt?

Hej Exp.

USB nøgler er jo snart noget man får kastet i nakken. Men min er af en lidt bedre kvalitet, og søger derfor hjælp.

Det drejer som en 4 GB nøgle med meget hurtige overførselshastigheder. Den koster som ny over 400 kr.

Den er nu begyndt at brokke sig helt vildt. Når jeg sætter den i, så kan jeg fx kun bruge den i meget kort tid, så bliver den disconnected.
Andre gange kører den som usb 1.1, og andre gange vil xp slet ikke genkende den.

Nøglen er lidt mere end et år gammel, og jeg er bange for at jeg ikke kan bruge min reklamationsret, fordi jeg har haft 'skjoldet/beskyttelsen' åbnet, samt boret et hul i låget til en snor.

Er den bare død? :'(
Findes der nogle programmer der kan analysere den? Rette sektorer osv.?
(chkdsk finder intet)
Avatar billede matcho Nybegynder
25. februar 2008 - 21:45 #1
Har du prøvet og formatere den eller køre CHKdisk på den.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2008 - 21:45 #2
Prøv at nulstille den med KILLDISK
Avatar billede fodlisten Nybegynder
25. februar 2008 - 21:48 #3
Som jeg skriver har jeg kørt chkdsk. Og jeg har også prøvet at formatere.

Jeg prøver at nulstille den.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
25. februar 2008 - 22:06 #4
Killdisk kan ikke finde ud af at se usb'en. Hverken version 3.1 eller 4.1...
Avatar billede fodlisten Nybegynder
26. februar 2008 - 11:04 #5
andre forslag?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
26. februar 2008 - 11:18 #6
Ved ikke om det hjælper, men denne artikkel fra COMon blev trykt i forbindelse med de falske usb nøgler, der er 2 produkter som kan lave diverse tests.
http://comon.dk/index.php/news/show/id=34442
Avatar billede fodlisten Nybegynder
26. februar 2008 - 21:10 #7
Kan ikke engang gennemføre testen uden den disconnecter :(
Men har aldrig haft problemer med pladsen, den har 4 GB og kan skrive med det den skal, så der er ikke tale om nogle falsk nøgle.
Og det andet kan jeg ikke bruge lige nu fordi at hotmail er nede..

Findes der ikke noget program der kan tjekke hver enkelt sektor og evt. sløfe dem der er dårlige?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2008 - 21:13 #8
I USB stikket med den, og så går du ind i diskhåndtering og højreklikker på USB nøglen og vælger formater.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
26. februar 2008 - 22:08 #9
Den er formateret flere gange. Virker ikke.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
27. februar 2008 - 09:31 #10
Har du prøvet den i flere forsk. computere??
Hvis den fejler i alle er den nok dømt færdig.
Hvis ikke skal du checke drivere på den maskine den ikke virker på.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
27. februar 2008 - 10:37 #11
Ja samme på flere forskellige computere.
Desværre nok ja.
Kører på XP, så ingen drivere.

Men det kunne jo være man kunne slukke for de sektorer der er i stykker, hvis det er sådan et problem?
Avatar billede matcho Nybegynder
27. februar 2008 - 11:14 #12
Hvis du kan få lov til og lave partitioner kunne noget af den vel bruges.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
27. februar 2008 - 12:43 #13
Hvordan skulle jeg så dele den op? Kræver jo jeg ved hvilke sektorer eller sådan der er defekt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. februar 2008 - 19:38 #14
Jeg har ved flere lejligheder oplevet forskel på at højreklikke på drevet i explorer og vælge formater, og så gøre det samme i diskhåndtering.

Så sent som for 2 uger siden havde jeg også problemer med en usb stick, og det eneste det virkede var i diskhåndtering.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
27. februar 2008 - 20:20 #15
Okay, :S

Men har alligevel prøvet begge ting ;D. Og har prøvet FAT og FAT32, og så også med forskellige klyngestørrelser.
Avatar billede matcho Nybegynder
27. februar 2008 - 21:20 #16
Det jeg mente var hvis du kunne dele den 4 partitioner, måske kunne se om nogenaf dem kunne læses, derved bruge dem.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
28. februar 2008 - 09:33 #17
Okay, det kan jeg prøve.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2008 - 08:02 #18
Lidt respons ??
Avatar billede fodlisten Nybegynder
23. marts 2008 - 13:24 #19
hmm. havde helt glemt tråden, sorry.

Kunne ikke oprette partitioner på den. Hverken i windows selv eller med norton partition magic.

Jeg ved ikke lige hvad jeg gør, om jeg sender den ind, eller bare smider den ud.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2008 - 08:13 #20
Hvad med at lukke tråden ??
Avatar billede fodlisten Nybegynder
29. marts 2008 - 10:44 #21
.