Avatar billede salokjaer Nybegynder
20. februar 2008 - 15:56 Der er 10 kommentarer

Brænder i Windows Media Player

Uvist af hvilken grund kan WMA ikke finde min brænder; Jeg får fejlmeddelsen; Tilslut en brænder og genstart afspilleren når jeg ønsker at brænde en CD.
Jeg har ikke problemer med mit drev eller andet, og jeg kan uden problemer brænde i NERO; så det må være en indstilling et eller andet sted. Jeg tror det kom da jeg på et tidspunkt prøvede et videoredigeringsprogram der hedder Magix og efterfølgende fjernede det fra min Pc, da jeg ikke brød mig om det. Nogen med gode idéer?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 21:05 #1
en prøve

højreklik på dit brænderdrev.
egenskaber
indspilning
hak i aktiver cd indspilning på dette drev.

måske
Avatar billede salokjaer Nybegynder
21. februar 2008 - 09:13 #2
Nope, men ellers tak.
Jeg er vist kommet til at slette noget i WIN XP (en mappe med en masse tal og bogstaver) der findes i Regedit. Dette betyder, som jeg kan se det, at mine brændere ikke kan læse tomme CDér. Jeg kan sagtens læse f.eks. en musikCD eller en SPIL CD/DVD til spil og film, og som tidligere nævnt brænde i NERO 7.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 09:21 #3
findes der virkelig nogen der stadig briger nero.
det er ikke så længe siden folk skrev stolpe op og stolpe ned om fejl i nero. tror du nero skrev noget på deres hjemmeside om fejl i deres software - nul.
jeg bruger ashamnpoo burning software.

prøv at afinstallere medie player og geninstallere den

måske løser det problemet
Avatar billede salokjaer Nybegynder
21. februar 2008 - 09:25 #4
Til orientering. I stifinder skriver Windows "D er ikke tilgøngelig" "Forkert funktion", når jeg har en tom CD i drevet og det samme er tilfældet for mit slave CD drev.
Avatar billede salokjaer Nybegynder
21. februar 2008 - 09:28 #5
Har været der. Jeg tror, som jeg tidligere skrev, at jeg har slettet noget i windows. Jeg har en Vista OEM HP version liggende som jeg kan installere på et tidspunkt. Ved du, om jeg kan formatterer mit c-drev og herefter indlægge Vista, eller jeg blot skal prøve at overskrive XP.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 09:45 #6
ja det er et godt spørgsmål.

hvis du vil ordne win xp så se på helges side hvordan under reparer først

http://www.helgec.dk/indhold.html

jeg plejer når der går ged i win xp at slette partition c og oprette en ny på samme størrelse for det kan xp godt finde ud af.
husk at finde alle dine drivere til dit bundkort og så videre inden.

er du sikker på at den kan køre vista.
den kræver en del af maskinen
Avatar billede salokjaer Nybegynder
21. februar 2008 - 09:53 #7
Jeg kigger på Helges side. Hvordan opretter man en partition i windows xp. Jeg har forsøgt at dele mit HD op, men det er ikke lykkes endnu, så jeg har alt liggende.
Jeg tror nu godt min maskine kan køre windows vista (2 MB RAm, 3.1 Ghz), men jeg har ikke ville installere det, da familien ikke altid er glade for ændringer på Pc.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 10:21 #8
det gør du via win xp skiven du booter op på.
på et tidspunkt i forløbet kommer du til hvor den spørger om du vil installere på drev c og det kan du jo fjerne ved at trykke tror det er L og enter og e.
hvis der står i feltet 243000 er det jo hele disken
hvis du retter det til 125000 opretter du drev c på den størrelse.
og resten skal du også huske at oprette der så bliver drev d

går noget galt så boot forfra og slet og opret igen.

næste gang du skal geninstallere win xp fjerner du så bare drev c og opretter et på sdamme størelse og så bliver drevet formateret.
drev d ligger stadig og er urørt
husk at alt kan drille og at al begyndelse er svær men på et eller andet tidspunkt må du prøve det. det er faktisk sværere at skrive hvordan end at gøre det.har man husket det hele er det rigtigt og så videre.

når du er kommet lidt længere kan du så oprette en win xp cd med service pack 2 implementeret hvis du ikke har det på den du bruger for så skal du jo ikke

http://www.boegebjerg.dk/lars/sp2slipstream.htm

nok om alt det og god vind
Avatar billede salokjaer Nybegynder
21. februar 2008 - 13:23 #9
Takker mange gange. Desværre var min win xp en share som jeg fik på mit arbejde. Efterfølgende har Microsoft stremmet grebet, så vi har ikke mulighed for at genindstallere -:(
Derfor kan jeg ikke rettet min installation nu. Desværre.
Tak for gode input.
Avatar billede salokjaer Nybegynder
16. april 2008 - 18:09 #10
Jeg lukker tråden her