Avatar billede thunstef Nybegynder
19. februar 2008 - 21:15 Der er 1 kommentar

iMac langsom mus, skærm fryser

Hej
Min cursor bevæger sig meget langsomt, selv om jeg har indstillet på højeste musehastighed. Efter en tid (kan være alt fra to timer til 8 timer) fryser skærmen. Har ellers fungeret fejlfrit i 6 - 7 år.

Min iMac er en G3/450 (sommer 2000 model), 450 MHz PowerPC 750. Gammel maskine, men jeg er glad for den som reserve Mac. Den har OSX 10.3.9.

Gode råd? På forhånd tak.

Steffen Jakobsen
(bor i Århus)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. februar 2008 - 08:27 #1
Er din mus med kugle i bunden =
tag kuglen ud og rens meget omhyggeligt kugle og de små hjul der styrer dine bevægelser.

Fryser skærm =
hmm - kan være mange ting.
Prøv eventuelt med:
Åbn > Programmer > Hjælpeprogrammer > Diskværktøj
Vælg > Macintosh HD (eller hvad din harddisk nu hedder)
Klik på > Ret tilladelser

Det kan tage rigtigt lang tid den første gang, hvis du aldrig har gjort dette.

Din maskine kan også godt fryse hvis den mangler harddiskplads.
-i dette tilfælde bør du lave mere plads ved at smide nogle unødvendige programmer og filer ud. Man kunne brænde en CD eller anden form for Back-Up.

Go fornøjelse!