Avatar billede botabota Nybegynder
19. februar 2008 - 10:10 Der er 6 kommentarer

Flash indsat i PDF-fil?

Hej
Jeg er en PDF-fil hvori jeg gerne vil have indsat en kort Flash-fil, så når PDFén vises son præsentation i fuldskærm vises flash-filen, når den side den indsættes på, bliver vist. Er det mon muligt? PDFén er en exporteret fra InDesign - ved ikke om jeg mon skal sætte Flash-filen ind allerede i InDesign, eller om det overhovedet kan lave sig gøre?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
19. februar 2008 - 10:32 #1
Temmeligt sikkert helt umuligt, og tankegangen ligger mig helt fjernt
Avatar billede jokkejensen Novice
19. februar 2008 - 11:25 #2
Jeg har set eksempler på det er muligt.. men aner ikke om hvordan.. tror primært det er 3. Parts komponenter eller noget andet programmerings api der har løst det. Det hedder Adobe Apollo som skulle kunne tage html, pdf og flash..

Du kan, så vidt jeg ved, ikke løse det med d'n'd' i indesign (er ikke sikker)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
19. februar 2008 - 11:26 #3
http://labnol.blogspot.com/2005/12/adobe-apollo-acrobat-reader-flash.html <-- lidt om teknologien..

Men google "adobe apollo" ..

/JJ
Avatar billede hammerhead Nybegynder
19. februar 2008 - 11:33 #4
Hej.

Der er ingen problemer med at indsætte flash eller videofiler i en pdf, hvis du har adgang til Adobe Acrobat Pro.
Avatar billede botabota Nybegynder
19. februar 2008 - 12:20 #5
Hej hammerhead (og andre)
Jeg har Adobe Acrobat 7.0 Professionel. InDesign CS2, men skulle få opgraderingen til CS3 i morgen...
Avatar billede hammerhead Nybegynder
19. februar 2008 - 21:18 #6
Se om denne vejledning hjælper. Proceduren for flash (SWF) er den samme som for video.
http://www.adobe.com/education/pdf/etd/etd_lesson5.pdf