Avatar billede gurumaster Nybegynder
16. februar 2008 - 01:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyden er forsvundet

Hejsa. Efter at jeg idag har installeret "Tunebite", er lyden forsvundet på min bærbare. Jeg har indtil nu, forsøgt at tjekke lydinstillingerne i kontrolpanellet, men det ser umidelbart rigtigt ud. Så har jeg også geninstalleret lyddriveren, men maskinen er stadig tavs. Jeg har endnu ikke forsøgt at fjerne "Tunebite", da det jo er meningen at jeg skal bruge programmet. Er der noget som har et forslag til hvad jeg kan forsøge at gøre for at få lyden tilbage.
Avatar billede nwn Nybegynder
16. februar 2008 - 02:22 #1
Åben lydinstillinger, ved at klikke på det lille højttaler ikon nede i højre hjørne.

Tjek om der ikke er skruet helt ned, og at mute ikke er slået til.

Vælg dernæst Indstillinger -> Egenskaber -> Afspilning -> Og sørg for der er sat hak i følgende:

Lydstyrke
Wave
SWsynth

Sørg også for der er sat hak i det du bruger, højttalere eller headset.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
16. februar 2008 - 02:59 #2
nwn > Tak for Dit svar, men desværre....det som Du foreslår har jeg afprøvet, men desværre uden held..
Avatar billede peet-49 Novice
16. februar 2008 - 08:43 #3
Gå i enhedshåndtering og slet alle lydenheder, der lader sig fjerne, genstart og lad systemet finde ny driver.
Avatar billede gurly Praktikant
16. februar 2008 - 10:45 #4
har du et icon for tunebite nede i system linien ?  så prøv at højreklikke på iconet og vælg at lukke tunebite helt, så skulle du gerne få lyden igen.
du kan også åbne tunebite, og i indstillinger kan du stille at det ikke selv skal starte op sammen med windows.

tjek alle indstillinger i tunebite meget grundigt, specielt det med hvor den tager lyden fra
Avatar billede gurumaster Nybegynder
16. februar 2008 - 18:23 #5
Tak for svarene alle tre. Nu har jeg afinstalleret "Tunebite". Hvilket ikke hjalp.
Så har jeg kørt en systemgendannelse, det hjalp heller ikke. Stadig ingen lyd.....Underligt !
Avatar billede nwn Nybegynder
17. februar 2008 - 00:07 #6
Så gætter jeg på, at højttalerne enten er gået i stykker (eller hvis du har seperate højttalere der tilkobles din bærbar med stik) at stikkene ikke sidder korrekt.
Avatar billede nwn Nybegynder
17. februar 2008 - 00:14 #7
Ellers så ved jeg ikke om dette har nogen betydning, men prøv følgende:

Højreklik på denne computer -> Egenskaber -> Hardware -> Enhedshåndtering -> Enheder til lyd, video og spil -> Højreklik på navnet på dit lydkort, i mit tilfælde er det Realtek AC'97 Audio -> Vælg egenskaber -> Egenskaber -> Lydenheder -> Klik på dit lydkort navn -> Vælg egenskaber -> Sørg for at den er sat til: Brug lydfunktioner på denne enhed

Var lige en lille mundfuld ;O
Avatar billede gurumaster Nybegynder
22. februar 2008 - 01:49 #8
Beklager den lidt sene tilbagemelding.
Efter at have afprøvet de forskellige tips, og det desværre ikke hjalp, har jeg valgt at geninstallere XP, og herefter var lyden - som forventet - tilbage, så jeg aner ikke hvad der var gået galt.
Tak for deltagelsen.
De som vil have lidt points lægger lige et svar...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
05. marts 2008 - 23:04 #9
.