Avatar billede laurits Nybegynder
14. februar 2008 - 08:30 Der er 7 kommentarer

Hjælp til Hijackthis

Hej
Min PC med XP er noget langsom om at starte op. Under "Loading Personal Settings" står den i 1-1½ minut. Er der nogen der kan afkode Hijackthis loggen og hjælpe.
Og lige et tillægsspg. Når man 'fixer' programmerne i Hijackthis, hvad sker der så? Fjerner dem fra Reg.Db så de ikke starter op sammen med XP?

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Player\vmware-authd.exe
C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
C:\Program Files\Canon\CAL\CALMAIN.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Linksys\KiSS PC-Link\KiSS_PC-Link.exe
C:\WINDOWS\TBPanel.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfsem.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\PROGRA~1\MICROS~4\GAMECO~1\Common\SWTrayV4.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfasem.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-6.0.1.32\QOELoader.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\StatBar\StatBar.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\ccprovsp.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\CAPPActiveProtection.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\PPCtlPriv.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Website Inspector\WebsiteInspector\Light\CAGlobalLight.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~3\rapimgr.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\WINDOWS\system32\mstsc.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Website Inspector\WebsiteInspector\Toolbar\CAGlobal.exe
C:\Temp\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Response Class - {81A99149-F047-4090-8AAD-D11FF4EFB734} - C:\WINDOWS\system32\dae.dll (file missing)
O2 - BHO: CA Toolbar Helper - {FBF2401B-7447-4727-BE5D-C19B2075CA84} - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Website Inspector\WebsiteInspector\Toolbar\CallingIDIE.dll
O3 - Toolbar: CA Toolbar - {10134636-E7AF-4AC5-A1DC-C7C44BB97D81} - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Website Inspector\WebsiteInspector\Toolbar\CallingIDIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Gainward] C:\WINDOWS\TBPanel.exe /A
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SideWinderTrayV4] C:\PROGRA~1\MICROS~4\GAMECO~1\Common\SWTrayV4.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [cafwc] C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\cafw.exe -cl
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [capfasem] C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfasem.exe
O4 - HKLM\..\Run: [capfupgrade] C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfupgrade.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [cafw] C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\cafw.exe -cl
O4 - HKLM\..\Run: [QOELOADER] "C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-6.0.1.32\QOELoader.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [StatBar] C:\Program Files\StatBar\StatBar.exe
O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [1] C:\Program Files\Linksys\KiSS PC-Link\KiSS_PC-Link.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1160211310609
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{FC1F1351-24F2-4B63-B884-67ABA2F7DD94}: NameServer = 172.19.204.241,172.19.204.249
O17 - HKLM\System\CS3\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = scandihealth.com
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: SearchList = scandihealth.com
O23 - Service: CaCCProvSP - CA, Inc. - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\ccprovsp.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Program Files\Canon\CAL\CALMAIN.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: CA Pest Patrol Realtime Protection Service (ITMRTSVC) - CA, Inc. - C:\Program Files\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PPCtlPriv - CA, Inc. - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\PPCtlPriv.exe
O23 - Service: HIPS Event Manager (UmxAgent) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
O23 - Service: HIPS Configuration Interpreter (UmxCfg) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
O23 - Service: HIPS Firewall Helper (UmxFwHlp) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
O23 - Service: HIPS Policy Manager (UmxPol) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - CA, Inc. - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware Player\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe

--
End of file - 8004 bytes
14. februar 2008 - 10:23 #1
Vi skal lige have toppen af loggen med ...

Er denne PC tilknyttet et Domæne altid (SearchList = scandihealth.com)
Avatar billede laurits Nybegynder
14. februar 2008 - 10:30 #2
Nej den er ikke tilknyttet et domæne
Har lige lavet en ny log istedet for.. :-)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 10:29:39, on 14-02-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
C:\Program Files\VMware\VMware Player\vmware-authd.exe
C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
C:\Program Files\Canon\CAL\CALMAIN.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Linksys\KiSS PC-Link\KiSS_PC-Link.exe
C:\WINDOWS\TBPanel.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfsem.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\PROGRA~1\MICROS~4\GAMECO~1\Common\SWTrayV4.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfasem.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-6.0.1.32\QOELoader.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\StatBar\StatBar.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\ccprovsp.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\CAPPActiveProtection.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\PPCtlPriv.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~3\rapimgr.exe
C:\Temp\HiJackThis.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe
C:\WINDOWS\system32\WISPTIS.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Website Inspector\WebsiteInspector\Toolbar\CAGlobal.exe
C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Website Inspector\WebsiteInspector\Light\CAGlobalLight.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Response Class - {81A99149-F047-4090-8AAD-D11FF4EFB734} - C:\WINDOWS\system32\dae.dll (file missing)
O2 - BHO: CA Toolbar Helper - {FBF2401B-7447-4727-BE5D-C19B2075CA84} - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Website Inspector\WebsiteInspector\Toolbar\CallingIDIE.dll
O3 - Toolbar: CA Toolbar - {10134636-E7AF-4AC5-A1DC-C7C44BB97D81} - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Website Inspector\WebsiteInspector\Toolbar\CallingIDIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Gainward] C:\WINDOWS\TBPanel.exe /A
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SideWinderTrayV4] C:\PROGRA~1\MICROS~4\GAMECO~1\Common\SWTrayV4.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [cafwc] C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\cafw.exe -cl
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [capfasem] C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfasem.exe
O4 - HKLM\..\Run: [capfupgrade] C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfupgrade.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [cafw] C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\cafw.exe -cl
O4 - HKLM\..\Run: [QOELOADER] "C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-6.0.1.32\QOELoader.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [StatBar] C:\Program Files\StatBar\StatBar.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"
O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [1] C:\Program Files\Linksys\KiSS PC-Link\KiSS_PC-Link.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1160211310609
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O23 - Service: CaCCProvSP - CA, Inc. - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\ccprovsp.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Program Files\Canon\CAL\CALMAIN.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: CA Pest Patrol Realtime Protection Service (ITMRTSVC) - CA, Inc. - C:\Program Files\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PPCtlPriv - CA, Inc. - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\PPCtlPriv.exe
O23 - Service: HIPS Event Manager (UmxAgent) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
O23 - Service: HIPS Configuration Interpreter (UmxCfg) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
O23 - Service: HIPS Firewall Helper (UmxFwHlp) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
O23 - Service: HIPS Policy Manager (UmxPol) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - CA, Inc. - C:\Program Files\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware Player\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe

--
End of file - 7994 bytes
14. februar 2008 - 10:58 #3
Tihvertifald ikke mere nu *S*

Du kan 'fixe' denne i HiJackThis ->
O2 - BHO: Response Class - {81A99149-F047-4090-8AAD-D11FF4EFB734} - C:\WINDOWS\system32\dae.dll (file missing)

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.

Hvordan er status så nu ? Uden domæne opslag ...
Avatar billede laurits Nybegynder
14. februar 2008 - 11:03 #4
okay vil prøve ovenstående..  og vender tilbage derefter
Domæne opslaget påviker ikke, så det er ikke noget problem ;-)
Avatar billede laurits Nybegynder
14. februar 2008 - 11:05 #5
hov forresten kan du svare på mit tillægsspg. jeg skrev i starten?
14. februar 2008 - 11:17 #6
"...Fjerner dem fra Reg.Db så de ikke starter op sammen med XP?..." - Jeps for de flestes vedkommende. Derfor jeg også anbefaler nævnte CCleaner til efterfølgende (efter)oprydning...
Avatar billede laurits Nybegynder
14. februar 2008 - 11:20 #7
ok tak