Avatar billede cyberdad Nybegynder
13. februar 2008 - 10:46 Der er 5 kommentarer

Udskriv en PDF fil direkte fra hjemmeside

Jeg har en PDF fil af en side på min hjemmeside.
Jeg ville gerne have at hvis der trykkes på UDSKRIV iconet i min browser så åbnes PDF filen automatisk og skrives automatisk ud.
Kan det lade sig gøre? og evt. hvordan.
Alternativet er at det laves med en knap / eller link fra hjemmesiden, så når man klikker på linket/ Knappen så udskrives PDF filen automatisk.
Avatar billede fennec Nybegynder
13. februar 2008 - 10:53 #1
Du kan ikke udskrive automatisk. Forstil dig hvad der ville ske hvis en side blev hacket, og de satte folks printer til at udskrive 100 sider??

Eneste måde at udskrive automatisk er via ActiveX. Så er vi IE only og det skal være installeret på brugernes computere:
http://www.meadroid.com/scriptx/

Kan fåes i en gratis udgave, men der skal man stadig igennem Print dialogboksen. Den fulde udgave kan man printe automatisk.

Jeg tror dog ikke det kan sættes til at printe en PDF. Måden jeg forstiller mig det så skulle gøres, skulle PDF'en loades i en frame, også printer man den frame.
Avatar billede fennec Nybegynder
13. februar 2008 - 10:59 #2
Det var måske bedre at finde ud af om man via PDF kan sætte den til at udskrive...
Kan forstille mig at der var en parametre som kunne sættes her, så PDF dokumentet ved det skal kalde print funktionen når det åbner.
Avatar billede cyberdad Nybegynder
13. februar 2008 - 11:33 #3
Det skal selvfølgelig først skrives ud når der vælges udskriv, eller nåd der klikkes på et Udskriv link eller knap
Avatar billede fennec Nybegynder
13. februar 2008 - 11:58 #4
Det er ikke det at få den til at udskrive der er svært, det er om det er med eller uden print dialogboks. Altså der hvor man vælger printer. Klikker du f.eks på print ikonen i IE printer den til default printer uden dialogboks. Går du via filer >> print eller trykker Alt+p kommer print dialogbokssen.

Jeg har dog lavet lidt test, og det er slet ikke muligt at kalde print funktionen på en PDF (jeg kan i hvertfald ikke få den til det). Så uanset hvad tror jeg ikke du kan printe en PDF fra HTML.
Avatar billede cyberdad Nybegynder
13. februar 2008 - 12:17 #5
Det er helt ok hvis a udskrifts boksen med printer valget kommer frem, og man selv skal vælge printer. Det kan jeg leve med, Men kan det heller ikke lade sig gøre?
Hvad er alternativet? Hvordan kan jeg så få en PDF fil udskrevet ud?