Avatar billede marlboro-man Nybegynder
13. februar 2008 - 09:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdele hardisk under vista

Hej findes der nogen måde at opdele en hardisk under viste uden at slætte data og uden at bruge forminsk funktionen under diskmanegement, har en disk på 200Gb som jeg gerne vil dele op, vista er instaleret men når jeg forsøger at formindskae vil den kun formindste med 90 GB, og jeg syntes at 110 GB er lige i overkanten til vista havde regnet med at lægge vista på 35-40 Gb inc office.

Ved i om det kan lade sig gøre i det heletaget
om der findes et program der kan klare det ?
hvad er mindst anbefalet størelse til vista.

på fårhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 09:47 #1
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2008 - 10:09 #2
http://www.acronis.com/

det her program kan det hele.

det er lidt svært at sige hvor stor partitionen skal være på drev c fordi der jo også skal installeres andre programmer og det er jo individelt hvad hvor meget og så videre.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
13. februar 2008 - 10:51 #3
Bare lige en bemærkning: lad nu være med at lave system partitionen for lille, min er på 90gb og mit system fylder pt. 45gb!!
Avatar billede cheff_no1 Novice
15. februar 2008 - 10:44 #4
Nu hvor vi er ved Harddisken....

Jeg har just erhvervet mig en helt ny bærbar med Vista installeret.
Harddisken er på 153 GB.
Af en eller anden grund har jeg kun adgang til ca 100 GB på harddisken. Kan nogen fortælle mig om det virkelig kan være sandt at Vista Installation optage ca 50 GB og om der er noget man kan gøre for at mindste dette forbrug?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2008 - 11:12 #5
Har du overvejet at oprette et spørgsmål med problemet, ingen grund til at spamme andre tråde med dine problemer
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
24. februar 2008 - 19:16 #6
jeg havde glemt alt om denne beklager, jeg endte med at sætte instalations disken i og geninstalere fra nyt, og i den forbindelse partisinere disken.

hvis i smider et svar skal jeg dele points mellem jer.

tak for hjælpen
Avatar billede smitten1 Nybegynder
24. februar 2008 - 19:24 #7
helge, du lever da i en meget lille verden, eller hvad
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2008 - 21:05 #8
"helge, du lever da i en meget lille verden, eller hvad" Det er slet ikke usandsynligt, men hvad rager det i grunden dig

Vedr. point, jeg hopper over
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
29. februar 2008 - 13:23 #9
ok så lukker jeg selv
takker for input