Avatar billede smal Nybegynder
12. februar 2008 - 12:45 Der er 3 kommentarer

Streaming fra PC/netværk til flere TV

Hej eksperter

Jeg står nu for (endelig) at hoppe med på fladskærm vognen og skal have købt 2 fladskærme (1 til stuen og 1 til soveværelset). I denne forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne kunne streame alt multimedia indhold på min PC til de 2 fladskærme, så jeg undgår diverse DVD brændinger (jeg optager i dag udelukkende TV programmer på min PC).

Min PC kører Windows XP Media Center edition, så jeg er jo nok lidt handicappet på dette punkt mht. Media Center Extendere, da jeg kan se, at de fleste Extendere kræver, at der er installeret Vista på PC'en i den anden ende. Ved heller ikke lige hvor varm jeg er på Media Center Extender ideen. Faktisk bruger jeg ikke Media Center ret meget på min PC. Nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer med Media Center Extendere og evt. kan svare mig på, om det er værd at opgradere sin veltjente XP PC til Vista udelukkende på grund af dette.
Faktisk vil jeg hellere have en afspiller ved TV'ene, der kan kobles på netværket trådet/trådløst og så afspille multimedia materiale fra f.eks. en ekstern harddisk koblet på hjemmenetværket. Og så er jeg nok ovre i noget Kiss 1600 lignende. Er dog meget i tvivl om, at kvaliteten af video klip, der skal streames over et 802 g trådløst netværk, er i orden (i soveværelset har jeg ikke adgang til trådet netværk). Og desuden har jeg læst en masse dårlig om Kiss mht. utallige firmware opdateringer og lignende. Så alternativer til Kiss efterlyes.
En tredje mulighed vil selvfølgleig være at tage skridtet fuldt ud og købe noget HTPC. Men også her har jeg min tvivl mht. støj, stabilitet og ydelse kontra pris.

Håber der sidder nogle derude, der har et guld setup, der bare virker og er let at sætte op.
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 22:37 #1
Køb to DViCO TViX, det er et super lækkert produkt, som kan streame og afspille lokalt fra intern disk. De kan også dekode h264 full hd, altså 1080p :)

Jeg har selv en 4100-SH, og bruger den stort set hver dag, se mere på http://www.tvix.co.kr/Eng/products/4100sh.aspx

Du er også velkommen til at joine www.tvixers.net, om det har interesse.

(Kassen understøtter WLAN og TV-tuner (dog ekstraudstyr))
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 22:38 #2
Nåja, alternativ til TViX'en, er en "Popcorn Hour"

Jeg har ikke selv prøvet sådan en, men den skulle kunne det samme, bare billigere
Avatar billede smal Nybegynder
20. maj 2008 - 22:48 #3
Hej Aners

Ser interessant ud med TViX produktet. Og at den kan bruges som harddisk optager med en optinal tuner, gør den jo ikke mindre interessant. Desværre er der "kun" mulighed for en DVB-T tuner og ikke en DVB-C tuner. Og da jeg som rigtigt mange her i Danmark er tilkoblet en antenneforening, ville en DVB-C tuner være meget mere interessant for mig. Du skulle vel ikke tilfældigvis vide, om der kan købes et apparat med harddisk optager funktionalitet med DVB-C tuner og samtidig indeholder de samme netværks faciliteter som din 4100-SH ?