Avatar billede quark2501 Nybegynder
10. februar 2008 - 15:32 Der er 7 kommentarer

Oprettelse af lettere advanceret kundekartotek

Hejsa..

Jeg har brug for hjælp til at få oprettet et kundekartotek/kørsels i Access. Jeg betaler selvfølelig gerne for at få opgave udført. Jeg har nogle design tegninger liggende og nogle generalle tanker på papir, som man kan få at kigge på.
Vi har ca. 600 kunder som alle skal have udført nogle forskellige opgaver, og jeg skal have et system, hvor jeg kan lagre oplysningerne om kunderne, samt rapportere hvad der er blevet lavet. plus et hav af andre småting

Man kan kontakt mig på christian@abr-vin.dk

Har selv engang arbejdet en del med Access, men desværre har jeg ikke rigtig fulgt udviklingen, så det er ikke sådan bare lige at hoppe ud i.
Avatar billede mariaf Juniormester
10. februar 2008 - 17:15 #1
Når du siger kunder, så må du jo have et økonomisýstem. Jeg ville se om der ikke findes en løsning til det, som evt. kan modificeres til dit behov. Det vil være billigere og du vil slippe for en masse redudante data, der skal vedligeholdes to steder.
Avatar billede quark2501 Nybegynder
10. februar 2008 - 17:20 #2
Jeg kører Concorde C5. Men den måde vi kører kunder på gør, at ingen økonomisystemer kan køre det.
Avatar billede mariaf Juniormester
10. februar 2008 - 17:49 #3
Kan det laves i Access, kan det laves i hvilken som helst database, og jeg ville da forsøge at få så meget hjælp fra det eksisterende system som muligt. Bare tænk på kundekartoeket - det hele ligger i debitorkartoteket i forvejen, så hvorfor lave et nyt? Kan du selv kode lidti C5? Så ville det jo være oplagt at bygge det op der.

Prøv at spørge jeres kontaktperson hos Microsoft om han/hun kender nogen virkomheder, der har samme behov som jer og har fået det løst.
Avatar billede quark2501 Nybegynder
10. februar 2008 - 18:01 #4
Hejsa.. Ja men du har da nok ret... Men mit budget er ikke fandens højt. Vi har nogle ture og nogle rækkefølger det skal køre i, samt tidsfactorer, og jeg skal bruge nogle ret specifikke søge funktioner. Desuden skal "knapperne" på skærmen være så store at jeg kan ramme dem med min pølsefingre.

Jeg skal starte selvstændig her 1 maj, og systemet skal ligge i en carpc. Min bærbare bliver flyttet i bilen og tilbage igen. Primært også derfor mit budget ikke er så højt. Vil ikke starte med at lave et kundekartotek til 5k+.

Kender desværre intet til C5 kodning :-( Men du har formentlig ret i at det faktisk godt kunne være nemmere at lave det i C5.
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2008 - 18:06 #5
Hvad med C5 og Projekt modul ?
Avatar billede mariaf Juniormester
10. februar 2008 - 20:04 #6
Hvad er dit behov? Tænk i ud-data i stedet for database - det gælder generelt at hvis man tænker i uddata før man taænker i database og kodning, så får man meget bedre resultater.
Avatar billede nalu Nybegynder
26. februar 2008 - 17:00 #7
Hejsa quark2501, jeg vil meget gerne hjælpe dig med en proffesionel løsning, til meget billige penge - jeg arbejder freelance. Du kan skrive til mig på min email, nadi@medie.dk eller msn, jesper_daugaard@hotmail.com.

Med venlig hilsen
Jesper Daugaard