Avatar billede dmg Nybegynder
09. februar 2008 - 12:37 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Linux Distribution Internet-Only

Hi Experts,

Jeg leder efter en bootable linux distribution der kun kan anvendes til internet. dvs, når den booter op starter en browser and thats it. Brugerne kan ik andet een af surfe nettet og helt kun på een bestemt side.
Tak for hjælpen foreløbigt
Avatar billede dmg Nybegynder
09. februar 2008 - 12:38 #1
ups helt = helst
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2008 - 13:17 #2
Der findes mange, f.eks www.helgec.dk/insert.iso eller hvis den skal være endnu mindre http://thinstation.sourceforge.net/wiki/index.php/ThIndex
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2008 - 15:25 #3
Kik på Gos der også kaldes GoogleOS fordi den standard betjener sig af googles faciliteter. Den kommer som live bootable CD men kan gså installeres. Den er lavet til at alt foregår på internettet og at ingen dokumenter eller andet skal gemmes lokalt.

http://www.thinkgos.com/downloads.html
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2008 - 15:37 #4
For mig lyder det ikke som et spoergsmaal om distribution men som et spoergsmaal
om konfiguration af bruger og browser.

Firefox med den her extension:
  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1659?id=1659&application=firefox

Autologin på en account som starter Firefox.
Avatar billede dmg Nybegynder
09. februar 2008 - 15:39 #5
okay, det lyder interesant. Jeg har fundet denne her som også virker. Men jeg prøver os lige din så.
Avatar billede dmg Nybegynder
09. februar 2008 - 15:50 #6
Arne, den var go jeg prøvede at installere den, men som sagt kan jeg ikke tillade brugerne at kunne lukke browseren og komme på netværket.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2008 - 15:54 #7
Noget a la:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=587678

?

(jeg har aldrig selv brugt den, så ...)
Avatar billede dmg Nybegynder
10. februar 2008 - 11:54 #8
Hej igen,

Jeg har leget lidt med GoogleOS. Den er rigtig go. Jeg har prøvet at konfigurer den sådan så det kun er firefox man kan anvende, men problemet er at man skal kun kunne anvende een bestemt hjemmeside. Kan man sætte firefox op til det med et addon eller sådan noget.

Jeg har kigget på denne: http://webconverger.com/ men den koster 117 pund og man kan vist ikke tilføje een bestemt hjemmeside.
Men den virker faktisk bedst af alle jeg har prøvet. Man booter op og en browser bliver vist, herefter kan man intet andet en at se browseren!
Avatar billede dmg Nybegynder
10. februar 2008 - 11:55 #9
Arne, jeg skal stadig ha kigget på din ide
Avatar billede jnie Nybegynder
11. februar 2008 - 11:05 #10
http://webconverger.org/features/ ser go' ud, ikke prøvet endnu.
Jeg har selv prøvet en hel del, bla gOS, og en der hed Firefox3 og EzWeb, de er ikke gode nok til min smag.
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. februar 2008 - 14:46 #11
Avatar billede dmg Nybegynder
12. februar 2008 - 21:25 #12
Hej ejvindh,

Den er bare super interessant! Præcis ligesom http://webconverger.com/
Jeg har fået den til at starte på min egen side og det virker bare, men jeg har problemer med at restrickte til kun een hjemmeside only. Alle andre skal blokeres, men det er ikke helt let :(
Jeg har posted en comment på matts blog, så måske kan han hjælpe. Jeg sætter pris på alle jeres svar og gode ideer.
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. februar 2008 - 22:03 #13
Prøv så at tage et kig på dette addon:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1803

Hvis nu du sætter den til sikkerhedsniveau "Secure", så vil browseren kun kunne browse på de sider, som du har hvidlistet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. februar 2008 - 22:03 #14
(er godt nok et parental filter -- men kan altså også bruges i denne situation...)
Avatar billede dmg Nybegynder
19. maj 2008 - 21:51 #15
Halløjsa og undskyld for ik at svarer. Det var gået i glemmebogen.
arne_v, jeg har testet r-kisok add-on og det virker rigtigt godt.
Jeg gi'r jer alle points så smid et svar.
Much Aloha
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2008 - 22:41 #16
svar
Avatar billede dmg Nybegynder
19. maj 2008 - 22:53 #17
tak for hjælpen drenge!