Avatar billede fodlisten Nybegynder
08. februar 2008 - 21:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Computer starter indimellem, og opfører sig mærkeligt.

Hej exp.

Dette er en hjernevrider for mig. Jeg har en defekt computer, som skaber sig. Det er ikke sådan en defekt computer som bare er defekt, nej denne kan finde på at give livstegn, hvilket kan være ret så træls. hehe.

Jeg har testet og testet frem og tilbage, med udskiftning af hardware.
Jeg er nu nede på 2 ting, det er enten cpu, eller bundkort.

Det mærkelige er at den starter kun nogle gange. Jeg synes nogen gange den starter oftere, jo færre ramblokke der er i.
Når den ikke starter op kommer der intet signal til skærmen.

Hvis jeg fx. ønsker at køre cpu-z eller everest (når den endelig starter op), så fryser den. Dette leder mig måske hen på at det er cpu der er defekt?
Men den kan dog godt installere programmer, køre prime, superpi og sisandre.

Nogen forslag til hvordan jeg kan lokalisere problemet endnu mere?

Mvh. Fodliten
Avatar billede dooleys Nybegynder
08. februar 2008 - 23:51 #1
tror du er nød til at fortælle lidt om hvad det er for noget hardware du gå og roder med :)
Avatar billede fodlisten Nybegynder
08. februar 2008 - 23:54 #2
Okay.

Vi har at gøre med en AMD DURON Athlon XP 1,8 eller 1,1 :S tror måske den er skruet ned.
Bundkortet er et ASRock K7S8XE+
Avatar billede fodlisten Nybegynder
09. februar 2008 - 00:13 #3
Kan også tilføje at jeg har sådan et PC Analyzer kort. Den kommer med en masse koder som man kan aflæse når den går istå. Jeg får dog ikke meget ud af koderne, men bruger den til at vide hvornår computeren rent faktisk booter og hvornår den går igang.

Hvis det skulle hjælpe nogle så er bios AMI, og koderne er d0 og C5. Det er de hyppigste fejlkoder.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
09. februar 2008 - 15:11 #4
Spørg endelig løs.
Er der ikke nogen der måske ved hvorfor den går i stå mens den loader cpu-z eller everest? Den fryser helt, sådan at alt er låst.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 08:55 #5
Avatar billede fodlisten Nybegynder
24. februar 2008 - 13:45 #6
Det er ikke rammene. Har prøvet dem enkeltvis, og skiftet dem.

Jeg lukker spørgsmålet, fordi problemet er drejet over i en anden retning. Jeg har nemlig stabiliseret computeren ved en meget lavere FSB, og cpu frekvens. Jeg opretter derfor et nyt spm.

Det med at den gik i stå i everest og cpu-z, skyldtes PCI-skærmkortet... Jeg satte dens gamle agp-kort i igen, og det løste problemet.

Jeg vil gerne give dig (pwcca) nogle pont for de nederste link, dem syns jeg er gode.

Ellers mange tak. (Jeg poster lige link senere, til det nye spm. nårjeg får det oprettet.)
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2008 - 13:52 #7
det var da godt der var lidt brugbart ;)