Avatar billede danegreed Nybegynder
06. februar 2008 - 19:17 Der er 7 kommentarer

PC opstarts problemer

Jeg har i øjeblikket store problemer med min PC.

Når jeg tænder på power sker der ikke noget, der kommer lys i kabinettet og alle blæsere kører men der kommer ikke noget frem på skærmen.

Har prøvet at skifte grafik-kortet ud, men det hjalp ikke.
Har prøvet at skifte harddisken ud, det hjalp heller ikke.

Nu tænker jeg det måske kan være bundkortet eller CPU'en da den ikke engang kan gå ind i bios. Men det er lidt dyrt at købe nyt hardware for at prøve sig frem. Alt udstyr er under 6 måneder gammelt så jeg skal bare finde ud af hvad der skal sendes ind til rep.

håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede matcho Nybegynder
06. februar 2008 - 20:48 #1
Har du prøvet med en anden skærm?
Du har efter set alle stik er trykket helt ned?
Og kontrolleret at cpu køler ikke er gået løs?
Resette bios med jumper eller tage batteriet ud i 2 minutter?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 21:00 #2
kan du starte op i fejlsikret tilstand....tryk i F8 i post.
hvis det hele starter op, er måske mere dit grafikkort, måske er defekt.
Men er den kun 6 mdr. gammel, og købt samlet, så har du garanti, og nogle i butikker ryger den hvis du åbner den.
Det er værd at undesøge det ..O)
Avatar billede danegreed Nybegynder
07. februar 2008 - 23:12 #3
Matcho
Jeg kan bruge skærmen til min bærbar så den skulle være iorden.
Har kontroæleret alle stik 4 og 5 gange.
Har prøvet med 2 forskellige cpu kølere.
Har prøvet at resette bios og tage batteriet ud.(troede virkligpå at dette måske kunne hjælpe)

Stadig ikke noget liv
Avatar billede danegreed Nybegynder
07. februar 2008 - 23:17 #4
-bartfreak
Som sagt kan jeg ikke høre noget som helst der kører, og jeg kan ikke engang komme frem til bios.
Jeg har prøvet at skifte grafik-kort så det er heller ikke det der er problemet.
Det er en hjemme-samlet computer så jeg skal desværre til at sende delene ind enkeltvis.

Håber der er flere forslag, kan det være cpu'en der er død? Det er en quad-core så hvis en kerne er død ville den så stadig kunne køre på de andre 3?
Avatar billede matcho Nybegynder
08. februar 2008 - 00:32 #5
Jeg bliver nødt til og spørge?har du det ekstra strømstik til bundkortet 4 eller 8 pins sat rigtigt i.
For det lyder som at hvis det ikke er bundkort eller cpu der fejler noget så kunne det være den får for lidt strøm.
Avatar billede danegreed Nybegynder
08. februar 2008 - 11:53 #6
Hmm, nej det ekstra strømstik tror jeg ikke jeg har sat i, men computeren har kørt fint i 5 måneder. Men det vil jeg da lige prøve!
Avatar billede matcho Nybegynder
08. februar 2008 - 14:33 #7
Det er den hvide sokkel der sidder i nærheden af cpu.