Avatar billede boneardt Nybegynder
06. februar 2008 - 09:14 Der er 2 kommentarer

Tegnsæt på Apache2, php 5.1.2, Joomla

Hej

Jeg har en Apache2 server kørende i noget Xubuntu, hvor der kører et par Joomla sider. mit problem er som følger.
På mine Joomla sider bliver æøå vist forkert, i f.eks links. I IE kan jeg se at der er valgt utf-8 som tegnsæt, hvis jeg så vælger vesteuropæisk tegnsæt, så bliver æøå fra før vist korrekt men så er det andre der bliver vist forkert.
I phpinfo står der "Content-Type  text/html; charset=UTF-8" under "HTTP Response Headers" hvilken IE jo også ganske rigtigt siger.
jeg er i syv sind, for for mig ser det ud som om at der er forskellig tekst kodning i forskellige moduler i Joomla?!?!

Er der noget der "by any chance" kan gennemskue mit problem, eller måske har et forslag til hvor jeg kan lede.

Det er desværre ikke muligt at vise jer siden da den ligger internt på netværk indtil videre..
Avatar billede boneardt Nybegynder
06. februar 2008 - 09:41 #1
Hej

En tilføjelse...
Jeg har lagt et billede her: http://bone-ard.dk/tegn.jpg, hvor man kan se hvordan IE tolker det.
Avatar billede boneardt Nybegynder
06. februar 2008 - 10:28 #2
Hej

en mere.. Alle sider der kører på pågældenede Apache server/MySQL her dette problem.
Så der ser ud til at serveren, gør noget "forkert"