Avatar billede vest Nybegynder
05. februar 2008 - 22:35 Der er 4 kommentarer

Bridge. Range extender.

Jeg har et trådløst netværk, som jeg skal have til at række lidt længere, og jeg er derfor på jagt efter en bridge som jeg vil bruge som "mellemstation". Men jeg i tvivl om der er forskel på dem der bare kalder sig "bridge" og dem der kalder sig "Range Extender"

På forhånd tak :-)

m.v.h.
Per
Avatar billede vest Nybegynder
05. februar 2008 - 22:55 #1
Nu har jeg siddet og kigget lidt efter sådan en brigde kan koste, men så støder på det man kalder en router/gateway, hvad er forskellen på bridge og router/gateway, og hvor kan man anvende den?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. februar 2008 - 03:26 #2
Man kan finde mange enheder til både bridge (i virkeligheden en trådløs bro mellem to halvdele af et trådløse netværk) og repeater (en signal-"forstærker"). Hvad du kan bruge afhænger af det udstyr du allerede har.
Enten kan du gøre den du allerede har stærkere, enten med en booster http://edblee.com/product_info.php?products_id=658&osCsid=5da650788add68f0053cbf25d0999299 eller en større antenne.
Eller du kan få fat i en repeater. Men hvis du kører en form for WPA-kryptering (hvilket du forhåbentlig gør) så er det slet ikke alle enheder der kan spille sammen med hinanden. Typisk spiller Linksys sammen med Linksys, Draytek sammen med Draytek osv. Det skal man læse i hvert enkelt tilfælde.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. februar 2008 - 03:27 #3
Så hvilket udstyr har du helt præcis lige nu?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
06. februar 2008 - 11:11 #4
Jeg vil klart foreslå større antenner. Både på Router og på PC. En range extender er efter min erfaring sidste løsning.