Avatar billede fodlisten Nybegynder
05. februar 2008 - 12:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billeder ødelagt, men kan se fuldt thumbnail?

Hej Exp.

Det har lykkedes min far og min morfar at smadre et hukommelseskort med en masse billeder på, hehe.
Jeg har dog kunnet redde dataen med GetDataBack, således at 80 % af billederne er intakte.
Men jeg kunne rigtig godt tænke mig de sidste 20%.
Det der er lidt mærkeligt er at når jeg fx åbner et billede i photoshop, så kan den læse måske den øverste halvdel, resten er bare ensfarvet. Men hvis jer ser på thumbnails, så kan man se hele billedet.

Er der en måde at skabe det hele på? Jeg er ret sikker på at hukommelseskortet er ødelagt, og jeg var også nød til at sætte GTB til "über sensativ".
Jeg har bare et lille håb da thumbnailsne er intakte.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 14:36 #1
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 23:01 #2
Lidt respons??
Avatar billede fodlisten Nybegynder
12. februar 2008 - 12:06 #3
Ja undskyld. Jeg fik ikke lige brugt dit link.
Jeg fandt nemlig ud af at det kun var få billeder der var mistet, da de andre 'defekte' billeder var billeder taget af et fremkaldt billede. (det synes min morfar er vældigt).

Men jeg har nu læst guiden igen, og tror jeg vil give det et forsøg næste gang jeg får kortet igen. Indtil da gav vi ham et nyt SD kort, så han er kørende.

Jeg tror måske dit link ville kunne hjælpe, men hvis der er tale om defekte sektorer, tror du så det giver bedre recovery end GTB?

Skal vi ikke dele nogle point som tak for hjælpen?
Avatar billede fodlisten Nybegynder
24. februar 2008 - 13:41 #4
Sidste chance 1/3 - 08
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. juni 2009 - 11:54 #5
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2009 - 12:08 #6
Samler ikke point
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. juni 2009 - 12:10 #7
ok, kunne bare lige se at jeg hellere lige måtte få lukket tråden.