Avatar billede flamsk Nybegynder
04. februar 2008 - 13:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Extract karakter fra billede, hvordan?

Hej

Er der nogen som har en metode/algoritme til hvordan jeg programmatisk kan extracte karakterne fra et billede som dette her ?

http://img2.freeimagehosting.net/image.php?8359cb32a3.jpg

Jeg har kigget rundt på nettet omkring "Pattern Matching"
og "Character recognition" men har ikke fundet guld kornet endnu.

På forhånd tak
Avatar billede flamsk Nybegynder
04. februar 2008 - 14:29 #1
Avatar billede tjacob Juniormester
04. februar 2008 - 15:32 #2
Dette billede er lavet som "obfuscation" for helt bevidst at forhindre robotter (=programmer) i at kunne læse det på nettet.

Så jeg tror det vil blive MEGET svært at lave noget OCR på det, selvom du skulle finde en komponent der kan bruges til OCR.
Avatar billede flamsk Nybegynder
04. februar 2008 - 15:49 #3
Ja men MEGET svært er ikke det samme som umuligt :-)
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2008 - 15:53 #4
Pointen med sådan et billede er jo netop, at programmer ikke kan læse det, så vil give tjacob ret.

Selvfølgelig er det fysisk muligt at lave, men hvor mange it-specialist-Mensa-forskere vil du betale for at udvikle programmet? :)
Avatar billede wisen Nybegynder
04. februar 2008 - 22:44 #5
Du kan prøve at læse lidt på http://www.cs.sfu.ca/~mori/research/gimpy/
Avatar billede flamsk Nybegynder
04. februar 2008 - 23:12 #6
w13-> det ser ud til at jeg slipper for at betale en masse it-specialist-mensa-forskere !!

http://sam.zoy.org/pwntcha/
Se det kunne jo altså lade sig gøre!

Wisen tak for dit link. det gav lige indgangsvinklen ! smid et svar og point er dine
Avatar billede w13 Novice
04. februar 2008 - 23:40 #7
Ja okay, det viser så, hvor meget man kan bruge Captcha til. =)
Avatar billede wisen Nybegynder
05. februar 2008 - 08:25 #8
hehe - ja, det er interessant læsning... jeg fandt artiklen fordi mit firma gerne ville have mig til at implementere sådan en løsning :)
Avatar billede wisen Nybegynder
05. februar 2008 - 08:25 #9
.. og et svar :)
Avatar billede tjacob Juniormester
05. februar 2008 - 08:26 #10
-Ganske imponerende. Og så alligevel, forfatteren siger selv:

A. PWNtcha does not work that way. It is not an intelligent program that tries to decode a random CAPTCHA.

---Such a program would be nearly impossible to do---

PWNtcha is simply a toolkit of image manipulation functions, and a list of known CAPTCHAs with the associated list of image operations to apply in order to decode each of them. If I have never seen your CAPTCHA, then PWNtcha does not know about it, and there is absolutely no way it could decode it.
Avatar billede flamsk Nybegynder
05. februar 2008 - 08:57 #11
Det er jo bare et spørgsmål om at lave en til den type CAPCHA som man vil bryde.

Mit spørgsmål gik heller ikke på om man kunne lave en som ville bryde alle, men mere på om det kunne lade sig gøre og lave en som kunne bryde en CAPCHA. Og det viser sig jo at være tilfældet.
Avatar billede wisen Nybegynder
05. februar 2008 - 09:09 #12
.. takker for point
Avatar billede w13 Novice
05. februar 2008 - 09:27 #13
Nu laver du vel ikke et spam-program, vel? :)
Avatar billede flamsk Nybegynder
05. februar 2008 - 09:51 #14
Nej, for sådan et er allerede lavet http://www.botmaster.net/ :-)