Avatar billede larsen45 Juniormester
02. februar 2008 - 21:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikkerheds kode boks til asp gæstebog

Hejsa folkens

Jeg har lavet mig en gæstebog i asp og lidt javascript.
Jeg står så nu med det problem at jeg gerne vil have en sikkerhedskode boks hvor folk skal indtaste en kode for at sende indlægget til min access database.

Men hvordan???

Jeg går udfra at der skal nogle hidden felter til i sin formular
og en webside for sig, som generator for nye koder når man opdatere siden og som folk skal indtaste.
Avatar billede snakeeyz Nybegynder
04. februar 2008 - 13:30 #1
Hej

Jeg har lavet noget tilsvarende i .net.
Her genererer jeg et regnestykke med 2 cifre, og så skal man indtaste resultatet her.

Lidt som man f.eks. før på urbanblog.

Det er en rimelig nem opgave i al fald :-)

//Snakeeyz
Avatar billede larsen45 Juniormester
04. februar 2008 - 15:57 #2
Lyder smart.
Er det nået som jeg godt bruge i mit asp 2.0 og acessdatabase.
Avatar billede snakeeyz Nybegynder
04. februar 2008 - 17:51 #3
Hej igen

Ja det kan man sagtens. Du har oprettet det som en opgave ikk, så det er da noget jeg kan komme med et bud på, hvis du skriver præcis hvor meget der skal løses?

Hvis det der skal laves et koden der genererer 2 tal ml 1 - 9 og så checker på siden der postes til, om tallet er korrekt. (ved f.eks. at sende summen med som en querystring, eller hidden field) så vil mit bedste bud være at det kan laves på 2 - 3 timer.

Hvis du i stedet skal have det lavet så den hentet værdierne ud fra en database som er givet på forhånd, så taler vi vel 4 - 5 timer.

Hvad siger de andre eksperter?

Du kan skrive herinde, hvis det er noget du ønsker løst.

//Snakeeyz
Avatar billede larsen45 Juniormester
10. februar 2008 - 20:15 #4
Hej igen snakeeyz
Undskyld jeg ikke lige fik skrevet tilbage.
Der opstod en del travlhed omkring mit arbejdet.
Jeg har igennem en ven fået løst min opgave nu.
Jeg vil ellers gerne sige mange tak for alt din hjælp.