Avatar billede knowman Juniormester
02. februar 2008 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

553 That domain isn't allowed to be relayed thru this MTA

En bekendt er begyndt at få mail, hun sender til mig retur med denne meddelelse, når hun prøver at sende til mig. Hun får den ikke, når hun sender til andre. Det falder sammen med, at jeg netop har flyttet fra en mail server til en anden (fra samme udbyder, Surftown), men det lykkedes hende faktisk at få et par mails igennem, efter skiftet, men en time senere begyndte hun så at få denne fejlmeddelelse.

Hendes Outlook Express ER sat op med "Min server kræver godkendelse" (en søgning på nettet viste, at det ofte er den løsning, der anbefales).
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2008 - 13:50 #1
Hvem er det som fortæller det ? Er det en Surftown adresse eller anden adresse ?
Avatar billede knowman Juniormester
02. februar 2008 - 14:15 #2
Det er tilsyneladende faktisk Surftown. Her er det, den skriver:

> - These recipients of your message have been processed by the mail server:
> malling@asia.dk; Failed; 5.1.3 (bad destination mailbox address syntax)
>
>    Remote MTA mail1.surftown.dk: SMTP diagnostic: 553 sorry, that domain
> isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1)
>
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2008 - 14:18 #3
Så er min umiddelbare anbefaling af tage fat i Surftown
Avatar billede knowman Juniormester
02. februar 2008 - 14:24 #4
OK - det prøver jeg - og vender så lige tilbage med resultatet.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. februar 2008 - 08:55 #5
Mail1 er vist hårdt ramt pt :)

http://forum.surftown.com/viewtopic.php?p=9297#9297
(Det står i øvrigt også i driftsinformationen..)
Avatar billede abruscato Nybegynder
08. maj 2008 - 15:33 #6
Jeg løste dette problem ved at sætte flueben i "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse". Se screenshots af hvor det skal sættes på http://support.surftown.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=288&nav=0,1,107&group=dk&languageid=2
Avatar billede knowman Juniormester
29. juli 2010 - 09:28 #7
Problemet gik i sig selv igen.