Avatar billede matias Nybegynder
02. februar 2008 - 11:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende post

Hej
Jeg kan pludselig ikke sende post. Jeg kan godt modtage.
Det er OE 6

Den skriver følgende når den har forsøgt at sende:

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'post.skagennet.dk', Server: 'post.skagennet.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10054, Fejlnummer: 0x800CCC0E
Avatar billede peet-49 Novice
02. februar 2008 - 11:36 #1
Send en mail til dig selv, virker det, er der intet i vejen med den.
Avatar billede matias Nybegynder
02. februar 2008 - 11:38 #2
Det har jeg prøvet. og så skriver den stadig det samme
Avatar billede peet-49 Novice
02. februar 2008 - 11:47 #3
Slet din postkonto og opret den igen, virker det stadig ikke, skal OE (slettes)genindstalleres via tilføj/fjern windowsprogrammer.
Avatar billede matias Nybegynder
02. februar 2008 - 11:54 #4
Slette OE ? - nej det vil jeg helst undgå da.
Problemmet er opstået efter jeg har været tvunget til at skifte udbyder. Jeg har beholdt min gamle konto og blot telføjet en ny med en ny adresse
Avatar billede be_nice Juniormester
02. februar 2008 - 11:55 #5
Det er lidt drastisk at slette kontoen med det sammen - det behøver ikke være den rigtige løsning.
Fejlmeddelelsen kommer også hvis der ikke er forbindelse til Internettet - nogle gange er det desværre nødvendigt at genstarte PC'en efter at forbindelsen er genoprettet, hvorefter OE i de fleste tilfælde har forbindelse igen.
Du kan læse mere om problemet her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;302339
Håber at du får det løst snarest.
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
02. februar 2008 - 11:56 #6
Hvis du har skiftet udbyder, og du ikke længere har adgang til den gamle mail, så skal du naturligvis slette de kontoer der vedrører den gamle mail - alternativt kan du fjerne fluebenet i hent post ved synkronisering på de gamle konti.
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
02. februar 2008 - 11:58 #7
-->Funktioner
-->Konti
-->Fanen Post
-->Dobbeltklik på den konto du vil ændre
-->Fjern flueben ud for "Medtag denne konto ved modtagelse af post eller synkronisering"
/Be_Nice
Avatar billede matias Nybegynder
02. februar 2008 - 12:06 #8
Nej det hjælper heller ikke. Jeg skal ikke fjerne de gamle konti. Jeg har da i masser af år kørt med 3 konti fra forskellige udbydere uden problem så mon ikke også den skulle kunne klare en mere.
Jeg må kontakte supporten hos den nye udbyder på mandag når de har åbent.
Men tak forsvar indtil videre
Avatar billede be_nice Juniormester
02. februar 2008 - 12:08 #9
Er det kun din nye konto der ikke virker?
/Be_Nice
Avatar billede matias Nybegynder
02. februar 2008 - 12:09 #10
Nej ingen vil afsende og nu har jeg slettet den nye konto og det hjalp heller ikke
Avatar billede be_nice Juniormester
02. februar 2008 - 12:13 #11
Har du forsøgt at genstarte OE efter at du har fjernet kontoen?
/Be_Nice
Avatar billede matias Nybegynder
02. februar 2008 - 12:20 #12
Så nu virker det. Jeg slettede alle konti. Genstartede og installerede dem igen - vupti - nu virker de alle 3.
Hvem skal ha point? - kom med et svar så jeg kan give dem
Avatar billede be_nice Juniormester
02. februar 2008 - 12:27 #13
Godt at høre - der kommer et svar her.
/Be_Nice
Avatar billede peet-49 Novice
02. februar 2008 - 12:50 #14
Avatar billede be_nice Juniormester
02. februar 2008 - 12:52 #15
Hov - skulle peet-49 ikke have point?
-->peet-49 - du får lige halvdelen af point på dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/817673
/Be_Nice